Brun Knop
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej, jeg skriver fordi jeg har et lille problem. Jeg har en brun knop på glansen af min penis. Jeg har selfølgelig været til lægen, men han siger bare at det er en form for skønhedsknop som nogle drenge får. Han fortæller også at det derfor ikke er en sygdom og jeg intet har at frygte. Indtil videre Kan du nok ikke se mit problem, men...
når jeg engang skal have sex er jeg bange for at pigen ikke er overbevist om at det er ganske ufarligt. Nogen hjælp?

Svar:
Hej med dig
Jeg kan sagtens forstå din bekymring. Selv om det slet ikke er farligt kan det selvfølgelig være lidt akavet hvis pigen er i tvivl.
Men jeg tænker faktisk at problemet nok er meget større "i tanken" end i virkeligheden. Når du forestiller dig "den første gang" med en pige kan du måske forestille dig alle mulige scenarier hvor det bliver lidt mærkeligt med den her knop. Men i virkeligheden tror jeg du vil erfare at det slet ikke bliver sådan. Først og fremmest er det slet ikke sikkert at hun vil tænke over knoppen som noget særligt. Ofte er det sådan at vi selv ser vores små "skønhedsfejl" meget tydeligere. Når du kigger på din penis fokuserer du måske på den her skønhedsknop, men det betyder ikke at andre vil gøre det.
Det kan sagtens være at pigen lægger mærke til knoppen, men jeg tror ikke rigtig at det vil have en betydning for hende.
Og hvis hun undrer sig over hvad det er for en knop, er jeg sikker på at hun vil være overbevist om alt er okay, hvis du forklarer hende hvad det er. Jeg tænker at hvis i sammen er kommet så langt at I skal have sex, så stoler hun også så meget på dig at hun selvfølgelig vil stole på dig når du fortæller at det er ufarligt og helt okay.
Højest sansynligt vil pigen være meget mere fokuseret på hvad du tænker om hende, end at du lige har den her knop, så jeg tror ikke det bliver et stort problem.
Igen...jeg kan sagtens forstå at du tænker over det her, og at du kan være i tvivl. Men jeg er sikker på du vil opleve at problemet slet ikke er så stort i virkeligheden som det kan blive når du gør dig tanker om fremtiden.
Bedste hilsner
Niels-Christian