bolleven og svært hooaar
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Davs.
Jeg har 2problemer.
1.Jeg vil virkelig gerne, have en bolleven. Jeg føler mig 100 procent parat. Hvordan får jeg en??
2. Min pik kan ikke, ikke blive hård...selvfølgelig kan blive stiv, bare ikke hår nok. Håber du har nok gode råd til fx. øvelser.
PS. Jeg vil helst ikke møde hende, på en akavet måde

Svar:
Hej med dig
Det er godt at du skriver til brevkassen når du har nogle spørgsmål du gerne vil have svar på i forhold til sex.
1. Du skriver at du er 100% klar til at få en bolleven, men der er alligevel nogle ting jeg får lyst til at skrive til dig, måske for at gøre dig 110 % klar inden du springer ud i det. Sex er nemlig både meget følsom og intens, samtidig med at det kan være vildt og kun lystbaseret.
Det første jeg tænker er at det er meget tidligt at få en bolleven i din alder. Det tænker jeg fordi du stadig er ved at udvikle, udforske og afprøve din seksualitet og derfor måske endnu ikke helt ved hvor dine grænser er i forhold til det. Når folk taler om at have en bolleven, betyder det ofte at have sex med én uden følelser. Men det er ikke altid så nemt at beslutte sig for at holde alle følelser uden for. Derfor er det vigtigt at kunne snakke med den anden om hvordan man har det og hvordan hun har det, så I er det samme sted og ikke får jeres grænser overtrådt.
Hvis du gerne vil udforske din seksualitet med en, tænker jeg at det gøres allerbedst med en du kender lidt i forvejen. Det behøver ikke nødvendigvis være en kæreste, men måske en du er glad for og føler dig tryg ved. På den måde kan det seksuelle blive meget bedre, end hvis det bare er en tilfældig pige. Det kan være at der er nogle søder piger i din omgangskreds, fx en veninde, en pige i skolen eller i klubben?
2. Jeg har ikke kunnet finde særlige øvelser som kan gøre at din pik bliver mere hård. Der er mange der reklamerer med at kunne gøre det ved hjælp af fx en penispumpe, piller eller operationer, men de kan ikke garantere at der kommer gode resultater ud af det og derfor synes jeg at det er mere sikkert at lade være. Jeg tænker at det også kan handle om mange andre ting, fx hvor tændt du er, at din krop stadig er ved at udvikle sig (og derfor også din pik) eller det kan være at der er noget der fylder i dine tanker. Der er meget der kan have betydning for hvor hård man kan blive. Du kan overveje at have en periode hvor du onanerer lidt mindre end ellers, fx et par gange i ugen. På den måde bygger du lyst op og det kan ofte gøre at en drengs pik kan blive mere stiv.
Hvis det bliver ved med at være et problem for dig at du ikke er helt stiv, kan du overveje at snakke med din læge om det. Det kan måske godt virke lidt pinligt at skulle snakke med sin læge om sådan noget, men læger snakker med unge mennesker om den slags hver dag og har derfor en masse erfaring i hvad det kan skyldes og hvad du kan gøre for at det bliver anderledes.
Jeg håber du kan bruge mine svar.
Venlig hilsen Marianne