blowjob og handjob?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej brevkasse.. Jeg har en kæreste som meget gerne vil være sammen med mig. (altså sex) Og han er rimelig meget ældre han er 18 og jeg er 14... Han er rigtig sød, men jeg synes ikke jeg helt kan gøre tingene rigtigt fx med handjob, jeg synes det bliver akavet fordi jeg ikke ved præcist hvordan man gør og blowjob bliver han ved med at be om.. Hvordan gør man det så han får mest ud af det? Jeg vil gerne vente lidt med sex, så derfor ville jeg gerne kunne gøre de andre ting ordenligt sådan at han ikke mister interessen for mig og bare finder en anden pige der kan gøre det bedre... hilsen Marie..

Svar:
Hej Marie.
Det er nogle rigtig fine spørgsmål du stiller. Jeg kan godt forstå at det er svært at finde ud af, hvad man skal gøre omkring handjob og blowjob. Men jeg har faktisk valgt ikke at besvare dine spørgsmål, fordi der er noget andet, jeg er nød til at fortælle dig først.
Det er rigtig dejligt at høre, at du gerne vil vente med sex (samleje), fordi det er vigtigt at venter indtil du føler dig tryg klar til det. Men måske er du ikke klar over at handjob og blowjob også er sex.
Da du er 14 år og han er 18 år, så vil det være ulovligt for ham at have sex med dig, fordi du er under den seksuelle lavalder, som er 15 år. Hvis han har sex med dig, kan han blive straffet for det, i værste fald med fængsel. Det gælder også for handjob og blowjob.
Loven er lavet for at beskytte børn, fordi der er en hel masse følelser forbundet med at have sex og det kan være svært at forholde sig til, når man er barn. Jeg ved godt at det kan lyde lidt mærkeligt, hvis du gerne vil og din kæreste også gerne vil, men loven er også lavet for at beskytte børn mod at gøre noget, som de senere måske kan komme til at fortryde. Det vil sige at både samleje, handjob og blowjob er faktisk ulovligt og det må din kæreste ikke få dig til at gøre.
Når man er er meget ung og 14 år, så kan man godt blive nærmest 'forført' af én som er meget ældre. Måske ser man meget op til ham og synes han er sej. Måske er han populær blandt veninderne og måske vil man gerne selv være lidt voksen. Men selvom det går godt med at være kærester, så er der stor forskel på at være 14 år og 18 år.
Sex er en meget personlig ting, som man stille og roligt skal lære. Så jeg synes faktisk ikke det er okay, at han får dig til at føle, at du skal gøre noget bestemt for at kunne beholde ham som kæreste.
Jeg synes heller ikke det er okay, at din kæreste bliver ved med at bede dig om handjob og blowjob og når jeg læser dit spørgsmål, så får jeg en fornemmelse af at han udnytter dig, og det er ikke i orden. Derfor er mit råd til dig, at du skal finde en kæreste, der er mere på din egen alder og så tage det helt roligt med at have sex. Det skal nok komme med tiden.
Jeg ved godt, at det kan være rigtig svært at skulle tænke på at slå op med din kæreste, især hvis du er glad for ham. Derfor synes jeg også at du skal tale med nogen om det, eksempelvis din mor eller far. Det er vigtigt at dine forældre kender til dit problem og at det er svært for dig at sige nej til sex med din kæreste. Jeg ved også godt, at det kan lyde lidt svært at snakke med sine forældre om, men i sidste ende viser det sig tit, at det kan være rart at have nogle voksne som kan støtte dig.
Jeg håber du kan bruge mine råd.
Venlig Hilsen Mie