Blod i sperm

brevkassespørgsmål

Blod i sperm

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Kan man godt få prostatakræft som trettenårig

Svar:

 Hej Anonym

Det er ofte ældre mænd der bliver ramt af prostatakræft, men det betyder selvfølgelig ikke at det ikke også kan ske for en 13-årig.

Nu ved jeg ikke om det er en enkelt gang du har oplevet at der var blod i dit sperm, som jeg går ud fra du har oplevet når jeg læser din overskrift, eller om det er hver gang du spermer der er blod i.
Jeg kan heller ikke se om det er når du onanerer eller om det er sket i forbindelse med at du har været sammen med en pige eller en fyr.

Men helt kort...hvis du oplever at der er blod i dit sperm så skal du slå et smut forbi din læge og få det tjekket. Det behøver ikke være noget alvorligt, men det er vigtigt at du bliver sikker på at der ikke er noget.

Jeg ved godt det kan være ret pinligt at skulle til lægen omkring lige præcis sådan noget med pikken og sæd, men din læge er vandt til at se og høre om alle de pinlige ting du overhovedet kan forestille dig, så det er bare om at komme afsted.

Mange hilsner
Niels-Christian