Blod
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej brevkasse. Jeg sad og onanerede, da jeg pludselig begyndte at bløde. Og det skal lige siges, at jeg ikke har fået menstrausion endnu. Er det menstruation? Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre... Svar hurtigts muligt:(

Svar:
Hej med dig
Det lyder til at du er blevet en lille smule forskrækket, og det kan jeg sagtens forstå. Umiddelbart tænker jeg godt at det kan være din menstruation der er kommet. Hvis det er fortsat med at bløde, så kunne det godt tyde på det. Du skriver ikke hvordan du onanerede, men hvis du puttede noget op i skeden, så kan det enten være fordi at du har ramt jomfruhinden (som egentlig i virkeligheden er en form for hinden som danner en cirkel), som kan bløde en smule når den bliver udvidet, eller fordi du har brugt noget der var for skarpt og som har givet dig en rift. Hvis du oplever at det bliver ved med at bløde i mere end 7 dage - eller hvis det sker hver gang du onanerer, så vil jeg anbefale dig at snakke med din læge, eller skrive ind til vores lægebrevkasse med nogle flere detaljer. Hvis det nu er din menstruation, så vil jeg anbefale dig at snakke med din mor, da hun ved hvad du gennemgår og kan være en meget stor hjælp.
Husk at menstruationen er en helt naturlig del af at være kvinde, og at det godt kan være lidt skræmmende den første gang. Heldigvis er det noget som alle kvinder går igennem, så der vil højst sandsynligt være mange kvinder omkring dig, som du kan spørge til råds.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Venlig Hilsen
Signe