Blevet gravid.
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej brevkasse !:D jeg en 20 årige mand/fyr som har gjort sin kæreste gravid, vi gik need og fik hende tjekket sammen og hun snakkede slet ikke til mig hele vejen hjem .. Da vi kom hjem prøvede jeg på at kysse hende og sige at det nok skulle gå men hun flippede helt ud og begyndte at slå mig virkelig hårdt, og en gang mellem mine ben, så jeg faldt fordi det gjorde vildt ondt, hun sagde at det var min skyld at hun var blevet gravid fordi jeg havde glemt et kondom en nat fordi jeg var helt væk i hende, jeg blev virkelig ked af det og gik mig en tur , og vi har ikke snakket siden igår da det hele skete. Hvad gør jeg? Jeg vil gerne have baby'en med hende.

Svar:
Hej med dig.
Jeg synes det er godt du skriver herind og jeg vil gerne hjælpe dig med hvad du kan gøre.
Det kan jo være en utrolig svær nyhed at stå med, at man er blevet gravid, hvis man ikke har ønsket at blive det - så jeg tror din kæreste er ked af det, fordi hun heller ikke lige ved hvad hun skal gøre. Det kan være hun lige skal komme sig over chokket. Det samme skal du.
Det er bestemt ikke sjovt, når man begynder at skyde skylden på hinanden og det sker ofte i afmagt, når man er helt ude af den. Det er ikke kun din skyld at hun er blevet gravid, fordi det er et fælles ansvar at bruge kondom.
Jeg synes ikke det er okay at din kæreste slog dig, men jeg synes det er godt du valgte at gå en tur, så du kunne komme lidt væk og måske lade hende få lidt tid med hendes tanker. Men nu handler det om at din kæreste er blevet gravid og det må i begge forholde jer til. Så det er vigtigt i prøver at lytte til hinanden.
Du skriver at du gerne vil have en baby med hende, men du må finde ud af hvad din kæreste ønsker - det er ikke sikkert hun føler sig klar til at få et barn.
Jeg synes du skal snakke med din kæreste om hvilke tanker hun gør sig nu og hvilke tanker du har. I skal ikke presse hinanden, men lytte til hinanden. Jeg synes det vil være en rigtig god ide at få en voksen med ind over, måske jeres forældre eller en anden voksen som kan hjælpe jer. Det er et stort ansvar at beslutte sig om noget i jeres situation, og i kan få brug for en masse støtte og omsorg - det gælder jer begge to.
Så prøv om du kan snakke med dine forældre eller en anden voksen du er tryg ved. Du kan også logge på chatten her på Cyberhus, der kan du snakke anonymt med en voksen.
Jeg håber du kan bruge mit råd og at du har eller får snakket med din kæreste.
KH. Bibi