Blødning ved anal-"sex"
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej.
Jeg er 17-år gammel, og jomfru.
Jeg vil gerne prøve at have sex på et tidspunkt, men det er ikke noget, der haster. Derudover kunne jeg godt tænke mig at have anal sex, da jeg ved, at mange mænd tænder på det.
I dag i badet ville jeg så prøve selv at give mig finger. Det gjorde lidt ondt i starten, men så blev det meget rart, dog havde jeg en trang til at gå på toilettet. Da jeg stak min finger ud igen, var der en smule blod på den. Er det farligt?
Jeg synes heller ikke, at min finger lugtede dejligt derefter, nærmere lidt ulækkert. Hvad synes mænd om det? Altså, sker de to ting for andre? Og kan jeg sikkert have anal sex en dag, sammen med en mand?
Kommer der lort med ud? :-)

Svar:
Hej Anonym
Fedt at læse at du er så afklaret omkring det her med sex og at være jomfru. Du har nemlig helt ret i at der ikke er noget der haster.
Jeg kan godt forstå at du er nysgerrig på det her omkring analsex. Det er meget naturligt at være nysgerrig på forskellige former for sex, og når du udforsker din egen krop og din egen lyst kan det være med til at du får et bedre sexliv når engang du skal til at have sex.
Du stiller et par konkrete spørgsmål....lad mig svare på dem ét af gangen.
Det er meget naturligt at det kan gøre lidt ondt til at starte med når du giver dig selv finger i endetarmen. Det er selvfølgelig vigtigt at du tager det stille og roligt og stopper hvis det gør meget ondt. At der var en smule blod da du trak fingeren ud er også meget naturligt. Huden i endetarmen er meget tynd og der sidder masser at bitte små blodårer lige under huden. Derfor kan man let komme til at lave små rifter i endetarmen som vil give lidt blod. Så længe at du ikke bliver ved med at bløde ud af endetarmen er det ikke farligt. Men det er selvfølgelig ikke særlig behageligt, og hvis du vil mindske risikoen for blødning, og samtidig også for at det gør ondt kan du overveje at bruge noget glidecreme næste gang du prøver. Og hvis du på et tidspunkt skal prøve analsex med en fyr vil jeg virkelig råde dig til at bruge glidecreme. Penis er noget større end en finger, og hvis der ikke rigtig er noget til at sikre at det glider lidt lettere kan det altså gøre ret ondt. Glidecreme kan købes på apoteket eller online. Sæbe er selvfølgelig også en målighed, men det er langt fra så godt som glidecreme som bare fungerer rigtig godt.
Endetarmen lugter ikke super lækkert...sådan er det på alle mennesker, så at din finger lugtede bagefter er meget naturligt. Jeg tænker ikke nødvendigvis at mænd synes at det er dejligt at penis kan lugte lidt mærkeligt eller måske direkte ulækkert bagefter, men det er altså bare en hel naturlig følge af at stikke en finger eller penis op i endetarmen hvor vores afføring normalt er.
Du spørger om der kommer lort ud ved analsex. Det behøver der ikke gøre, men det kan sagtens ske. Igen er det en risiko der lidt følger med at have analsex. Man kan selvfølgelig gøre hvad man kan for at sørge for at gå på toilet inden man skal have sex og på den måde sørge for at der endetarmen ikke er fyldt med afføring lige inden sex. Men det er svært at være 100 procent sikker på at der ikke kan komme afføring ud ved analsex.
Du spørger om du på et tidspunkt vil kunne have sikker analsex med en mand en dag? Det er selvfølgelig svært at sige helt præcist da der er stor forskel på mennesker. Men som udgangspunkt skulle der ikke være noget problem i at have analsex med en mand hvis du gerne vil. Men det er vigtigt at du sikrer dig at bruge noget der får det til at glide (jeg vil anbefale glidecreme) at det er med en fyr du virkelig stoler på, så I kan lave nogle gode aftaler om hvordan i skal gå frem. Og så selvfølgelig at I tager det stille og roligt. Selv med masser af glidecreme kræver det altså at man tager det stille og roligt og ikke bare hamrer penis op i endetarmen. Så stille og roligt...så burde det sagtens kunne lade sig gøre.
Til sidst vil jeg gerne lige tilføje at jeg synes det er vigtigt at alt det her med analsex er noget du skal prøve hvis du har lyst til det...ikke fordi andre måske har. Det er rigtigt at mange mænd tænder på analsex. Men der er også mange mænd der bestemt ikke gør. Såi stedet for at have fokus på hvad "mænd" tænder på er det langt bedre at fokusere på hvad du tænder på. Mænd er ligesom kvinder meeeeget forskellige, og der findes ikke en simpel formel til hvad de seksuelt kan lide. Så tag udgangspunkt i dig selv, og så må det være op til den fyr du skal have sex med at fortælle hvad han godt kunne tænke sig.
Håber du fik svar...og held og lykke med det
Niels-Christian