Blødning under hele p-pille perioden
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej :-)) Jeg har et spørgsmål ang. menstruation :-/.. Jeg har før taget p-piller i 2-3 år hvor mine perioder var reglmæssige, fik så en p-stav og jeg holdt helt op med at bløde indtil et halvt år før den skulle ud igen. Jeg begyndte så på pillerne Melonetta, for snart 1år siden men efter 3måneder blev jeg nød til at skifte grundet at jeg blødte hver månede under hele p-pille perioden + den normale uge. Kontaktede min læge og vi blev enige om at jeg skulle starte på Cilest ( som skulle hjælpe mig) nu har jeg taget dem i 6måneder og igen hver eneste månede har jeg blødt HVER dag under p-pillerne! Nu skal jeg til undersøgelse Tirsdag - men nøj hvor er jeg ulykkelig over at jeg ikke kan have et normalt sexliv med min kæreste! Det er rigtig frusterende for os begge :-( Vh Low

Svar:
Normal.dotm
0
1
224
1191
Aalborg
22
4
1573
12.0
0
false
18 pt
0
false
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
Hej med dig,
Jeg kan godt forstå, at du er frustreret – det lyder til, at du har været igennem en del i forbindelse med din menstruation, og jeg kan godt forstå, at det ødelægger dit sexliv.
Du nævner, at du har en aftale med din læge, og han/hun ved meget bedre end jeg, hvad der kan være galt. Så jeg synes det er rigtig godt, at du lige får en snak med lægen igen og bliver undersøgt for, om der skulle være noget galt.
Umiddelbart så tænker jeg, at du jo også har været igennem en masse forskellige former for beskyttelse, som alle har indeholdt en masse hormoner. Det er tit sådan, at kroppen lige skal vænne sig til eksempelvis p-piller eller p-stav, og derfor kan man godt bløde i starten uden for den 7-dages periode. Du nævner, at du har været på p-piller tidligere, hvor alt var helt normalt i 2-3 år, og derefter har du prøvet en del forskellige ting. Derfor lyder det ikke umiddelbart til (igen er jeg ikke læge), at det er fordi, du skulle have problemer med at tåle p-piller, men måske har din krop bare ikke fået lov til at vænne sig ordentligt til hormonerne, inden de er blevet skiftet ud med noget andet.
Jeg kan desværre ikke svare dig på, hvad der kan være galt – og jeg tror det er bedst, at det er lægen, der svarer dig på det og snakker med dig om det, fordi han/hun er den professionelle.
Jeg håber dog, at mit svar måske kunne være lidt beroligende, og at du snart kommer ind i en mere regelmæssig periode igen :-)
Med Venlig Hilsen
Anne