Blødning efter sex

brevkassespørgsmål

Blødning efter sex

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej Brevkasse, tak for gode råd og svar. Jeg har et spørgsmål som at jeg virkelig håber i kan svare på. Min første gang jeg havde sex var med min kæreste. Altså, vi er så xkærester nu. Vi har vel haft sex 6-7 gange, og det har slet ikke gjort ondt nogle af gangene. Og det var faktisk godt den sidste gang at vi gjorde det. Men nu er jeg begyndt at se en fyr. En rigtig sød fyr. Og jeg er rigtig glad for ham. Vi havde sex for en måneds tid siden, hvor at jeg ikke kunne gennemføre det, fordi at det gjorde så ondt. Igår, lørdag, havde vi sex igen. Det gjorde ligeså ondt som sidst, men jeg gennemførte det (mest for hans skyld). Så jeg bed smerten i mig. Da vi var færdige, havde jeg blod på mine lår. Og om natten blødte jeg igennem mine trusser. Og bløder stadig. Det vil sige 2 dage efter at vi havde sex. Det gør ondt og svier når jeg tisser, men det har det også gjort nogle af de andre gange. Men det har aldrig blødt. Jeg ved at det ikke er min menstruation, da jeg er på p-piller, og havde fået den ugen før. Det skal lige siges at han er super sød omkring det, han giver mig god tid og er tålmodig. Jeg håber I kan hjælpe mig

Svar:

Kære pige 16 år.

Cyberhus takker for dine spørgsmål.

Allerførst vil jeg sige til dig at det er godt du har en kæreste som er tålmodig og giver dig god tid.

Jeg er ikke helt klar over hvad årsagen til at du bløder er og hvor du bløder fra. Altså om blodet kommer fra skeden eller urinrøret. Så nu kommer der en masse måsker. Måske kan det være at din nye kæreste har en penis som er større i omkreds end din tidligere kæreste, så kan det være jomfruhinden som er sprunget/sprækket så det bløder og svider. Det kan sagtens bløde en del, men to dage, er nok lidt længe, vil jeg mene. Da du siger det svider når du tisser kan det måske være du har en blærebetændelse som i sjældnere tilfælde kan medføre at det bløder når man tisser. Nu ved jeg ikke hvor længe du har haft dine p-piller, men måske kan det have noget med dem at gøre. Sidst men ikke mindst kan det måske være klamydia, eller en anden kønssygsom eller problemer med livmoderen. Som du nok kan høre er jeg meget i tvivl om hvad blødningen skyldes, så.......jeg ville tage hen til egen læge. Ring først og få en tid, tal med ham om det du har skrevet her. Tag evt. en kopi og vis ham din mail og mit svar, og hvis du har spørgsmål, så skriv dem ned til ham/hende. Husk på, at han er der for at hjælpe dig og din kæreste.

De bedste hilsner Mette.