Bløder og gør ondt når jeg ridder ham
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej Cyberhus,
Jeg mistede min mødom for nogle måneder siden, og blødte meget lidt den gang. Men blødte så til gengæld en del gange efter. Min kæreste begyndte at blive nervøs for, at der var noget galt, men jeg forklarede ham, at det nok bare var fordi jeg havde en elastisk hinde, som bristede lidt, hver gang vi var sammen. Og han er sød nok til at acceptere det, selvom det selvfølgelig er lidt surt for os begge - efter et stykke tid kunne vi have samleje, uden at der var blod efterfølgende.
Her den anden dag skulle jeg så ride ham, hvilket faktisk gjorde ret ondt, da han skulle ind i mig, men efterfølgende var der ikke nogen smerte. Bagefter opdagede jeg så, at der både var blod på lagnet og på hans penis, hvilket undrede mig, når nu vi lige havde haft nogle gange sammen, uden jeg blødte. Men vi har godt nok også brugt andre stillinger end lige den. Og nu hvor jeg tænker over det, har jeg også blødt mere efter vi har haft sex i den stilling. Og samtidig er det også kun her, at det gør ondt i starten, når han skal op i mig.
Dagen efter jeg har redet ham, har jeg også ret ondt, og det svir en smule, når jeg tisser. Hvordan kan det være, at det kun sker, når vi har sex i den stilling? Missionæren, doggy osv. plejer at være helt fint.
Er der noget jeg eventuelt kan gøre, og bør jeg få det undersøgt?
Mvh. mig

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå, at du undrer dig over, hvorfor du bløder og har ondt ved en bestemt stilling, og at det selvfølgelig er træls for jer begge.
Som udgangspunkt er det ikke så godt at bløde i forbindelse med sex, men eftersom det ikke er hver gang det sker og kun ved en bestemt stilling, så tænker jeg ikke at det er noget alvorligt, og at det kan være fordi, at du har fået nogle rifter. Det er ikke unormalt, at få rifter ved sex. Du skriver godt nok ikke, hvor meget du bløder, men eftersom at det også svier når du tisser, så kan det godt være et tegn på at der er tale om nogle rifter. Derudover så er det normalt at være lidt øm efter sex, og der er nogle stillinger som kan gøre lidt mere ondt end andre. Det er heller ikke helt unormalt at bløde de efterfølgende gange efter man har haft sex første gang. Det kan bl.a. skyldes, at det ikke er altid at jomfruhinden brister helt den første gang, og derfor kan der godt sidde lidt rester.
Det er svært at sige, hvorfor det lige netop er den stilling, der gør at du bløder og har ondt, så derfor vil jeg anbefale dig at tage til lægen, og få tjekket at der ikke er andet galt og om det blot er rifter, og samtidig få en snak om, hvorfor lige netop den stilling gør ondt. Jeg ved ikke om du har fået en gynækologisk undersøgelse før, men for nogen kan det godt være lidt ubehageligt, fordi det kan være lidt grænseoverskridende, at en fremmed skal undersøge ens underliv, men ofte gør det ikke ondt og er hurtigt overstået. Hvis du er lidt nervøs for det, så er det en god idé at fortælle din læge det, så hun eller han er klar over det og kan gøre oplevelsen endnu mere behagelig for dig. Det er altid rart, at være helt sikker på, at der ikke er noget galt, så du og din kæreste ikke skal bekymre jer om det længere og kan fortsætte med at nyde jeres sexliv.
Det lyder til at du har en sød og forstående kæreste, og at I er gode til at snakke om sex. Det må være dejligt for jer, for det er altid rarest når man kan tale om det, så i kan føle jer trygge sammen og have et godt sexliv.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
De bedste hilsner Pernille