Blød!
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyperhus!
I nat da jeg onanede, blev jeg pludselig meget bekymret, da jeg hev min barberskraber ud, var der blod på den (onaner selvfølgelig med den ende man holder på, og uden et blad på). Blodet var meget slimet, hvilket jeg blev noget overrasket over. Det er ikke første gang jeg onanere, men første gang jeg prøver hvor der er kommet blød ud. Skraberen var meget rillet, så ved ikke om den har lavet hul? Men jeg tænker også, at det kunne have været mine negle, da de også er lidt lange. Jeg har aldrig nogen sinde haft sex, men tænker dog derfor ikke, at det kunne have været min jomfruhinde, som sprang, da den kun er 4-5 cm. lang, og fordi der nok skal en rigtig dreng til det. Spørgsmålet er så nu, om jeg skal være nervøs, eller bare vente? PS det kan ikke have været min menstruation.
På forhånd tak for svaret!
Hilsen Km.

Svar:
Hej Km.
Det er ubehageligt, når man lige pludseligt begynder at bløde, så jeg kan godt forstå, du blev lidt bekymret. Det er godt, du skriver ind til os, så du ikke går rundt og er nervøs for, om der er noget galt med dig.
Det kan faktisk godt være din jomfruhinde, der sprang. Jomfruhinden sidder omkring den ydre skedeåbning, så den kan sagtens brydes af en finger, vibrator eller noget helt andet, der bliver puttet op i skeden. Det er altså lidt en myte, at det kræver en dreng for at sprænge jomfruhinden.
Du skriver, at det ikke kan være din menstruation. Er det fordi, du ikke har fået den endnu, eller fordi, du ikke havde den på det tidspunkt? Nogle gange kan man pletbløde mellem menstruationerne, så måske var det en pletblødning. Hvis du ikke har fået den endnu, kan det også godt være din første blødning. Ofte er den første blødning ikke særlig kraftig, og kan godt være lidt "tyk" og brunlig.
Det kan også være, at dine negle eller skaftet på skraberen har revet dig; det er lidt svært for mig at vurdere, da jeg ikke har set skraberen og ikke ved, hvordan du onanerer.
En fjerde mulighed er også, at det er "gammelt blod", altså at du har revet dig ved en anden lejlighed, og at blodet først kom ud nu. Hvis blodet ikke var helt nyt, kan det godt blive lidt slimet i det.
Umiddelbart tror jeg, det er fuldstændig ufarligt, men hvis du oplever det igen, synes jeg, du skal kontakte din læge.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Kærlig hilsen
Tanne