Biseksuel, eller Lesbisk?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus :) Jeg er biseksuel og det har jeg været lidt tid nu. Problemet er bare at jeg ikke tør sige det til mine venner og min familie. Hvad skal jeg gøre? Jeg er bange for at de ikke gider være min ven mere bagefter. Tror i/du stadig at de vil det ?? Jeg har sagt det til nogle stykker af mine venner men der er andre jeg ikke tør sige det til. (D) min veninde er jeg bange for at sige det til f.eks.

Svar:
Hej pige 14 år
Tak for dine spørgsmål, dejligt at du skriver ind til os.
Jeg tænker først at det jo kun er hvis du ønsker at fortælle veninder, venner og famile at du er til piger og drenge, det er på ingen måder noget du behøver, det er helt op til dig!
Hvis dine veninder ikke synes om dig som person fordi du er biseksuel så er de ikke rigtige veninder, jeg kan godt følge dig i at det kan være svært, men det er natuligt at være nervøs og jeg er sikker på at dine venner/veninder gerne vil dig, det er jo dig de holder af.
Prøv at vende situationen om, hvis din veninde kom og sagde til dig at hun er biseksuel, hvad vil du så sige?
Din person handler ikke kun om hvad du kan lide seksuelt, men istedet at du er den du er og står ved dig selv som person og er stolt af det!
Varme Hilsener
Sascha