Biseksuel

brevkassespørgsmål

Biseksuel

brevkassespørgsmål af
den uvidende
23 år
Oprettet 7 år 6 måneder siden

hej, jeg er begyndt at se en fyr, som er biseksuel, han har tidligere både haft et langt fast forhold til en pige og til en anden fyr. Jeg er total forelsket i ham og har aldrig mødt en anden, som jeg har haft det så godt med. Når vi kysser og kæler kan jeg virkelig mærke, at han tænder på mig og jeg føler også, at vi er følelsesmæssigt dybe med hinanden. Dog kan jeg ikke lade være med at bekymre mig om, om han på et tidspunkt vil begynde at se en anden mand, hvis han har behov for at få 'begge' retninger tilfredsstillet. Jeg ved ikke så meget om, hvordan det er at være biseksuel og har ikke lyst til at spørge ham og virke mistroisk:( det andet er, om der er nogen sundhedsmæssige risici forbundet med forholdet for mig? Er der større risiko for at blive smittet med en sexsygdom, når man er sammen med en fyr, som har været sammen med andre fyre? Og er det kun via sex, at jeg evt. kan blive smittet? Eller også ved at kysse, tage bad sammen, sove nøgne sammen osv.  Jeg har ikke selv haft sex med ham eller med nogen anden endnu, da jeg ikke har følt mig klar før. Nu føler jeg mig dig klar og har meget lyst til at være sammen med ham.

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå du gør dig nogle tanker i forhold til din kærestes lyst til både kvinder og mænd. Jeg tror dog ikke du behøver at være så bekymret.

At være biseksuel betyder ikke nødvendigvis at man har et behov at få stillet sin seksuelle lyst til begge køn på én gang. Det betyder bare at man kan tænde seksuelt eller følelseesmæssigt på begge køn.
Hvis din kæreste vil være i et fast forhold med dig tænker jeg ikke der er større risiko for at han vil være sammen med en anden end hvis han var hetro.
Det handler selvfølgelig om at gøre det tydeligt for ham, at du ikke er interesseret i et åbent forhold, hvor han kunne finde på at være sammen med en mand. Og hvis han accepterer et forhold med dig på de vilkår, kan jeg ikke se at risikoen skulle være større.

I forhold til det her med sygdomme tænker jeg også du kan være rolig.
Det er rigtigt at mænd der har sex med mænd har en større risiko for nogle sexsygdomme, hvis de har haft ubeskyttet sex. Altså sex uden kondom. Hvis din kæreste kun har haft sex med kondom har han ikke været udsat for større risiko.
Hvis din kæreste selv er i tvivl om han har haft sex uden kondom, kan han let få en test ved læge for at være sikker på at han ikke har været smittet med eksempelvis HIV-virus. Skulle han være smittet kan han få behandling, så det ikke behøver få nogen betydning for jeres sexliv.
Og du kan være helt rolig...lige meget hvad, kan det at bade sammen, sove nøgen sammen eller kysse ikke smitte.

Det lyder som om du har fundet den rigtige fyr, og jeg håber det lykkes for jer at få et fantastisk forhold op at køre.

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål