bi
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hej jeg er en fyr på 16 år der har en kærste på 17 vi vil godt have sex men han vil kun uden kondom hvad skal jeg sige ? svar hurtigt

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå hvis du er i tvivl om hvad du skal gøre, fordi i begge har lyst til hinanden, men i vil det på hver jeres måde, med eller uden beskyttelse.
Jeg syntes det er vigtigt at du får snakket med din kæreste om hvorfor du gerne vil bruge kondom, og at det er vigtigt han respektere det valg du har taget med at vil bruge beskyttelse, for det er der slet ikke noget i vejen med. Der er mange mennesker der bruger kondom som beskyttelse mod sygdomme f.eks.
Jeg synes du tænker helt korrekt når du gerne vil bruge kondom og det synes jeg er vigtigt at du holder fast i. Hvis din kæreste ikke vil respektere det, er det måske bare ikke Jer der skal være kærester?
Og jeg tror det er det din kæreste har brug for at vide, altså hvorfor det er at du vil bruge kondom, da han nok har et andet synspunkt på hvorfor man skal bruge kondom.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw