BH...
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej! Jeg er en pige på 14 år. Jeg har et lille spørgsmål til jer om BH'er.. Jeg har hørt at man ikke skal bruge BH for meget, fordi man så får hængende bryster. Passer det? - Hvis det gør, hvor meget "kan" man så gå med BH, for ikke at få alt hængende bryster? Hvor meget synes du/I at man bør gå med BH - altså hvor meget? Jeg synes selv at jeg ser "dum" ud uden BH, altså at man kan se mine bryster igennem min bluse, så derfor hvis jeg går uden BH, prøver jeg altid at tage en stor/tyk bluse på, for at man ikke kan se dem.. Det er ret træls synes jeg, så derfor håber jeg at I kan hjælpe mig med hvad jeg kan gøre, hvis det er usundt at gå med BH.. :-)

Svar:
Hej pige, 14 år
Tak for dit spørgsmål.
Der sker ikke noget ved at gå med bh. Det eneste man har bevist omkring bh'er, er at man skal huske at bruge en god sports bh når man dyrker sport. Ellers kan det elastiske væv i brysterne som holder dem oppe blive slapt. Det bliver ikke slapt af at man går med bh hele dagen.
Brystvævet bliver slappere med alderen og når man får børn, det har ikke noget at gøre med om man går med bh eller ej. Så fortsæt du bare med at bruge bh, når det er det der er rarest for dig.
De bedste hilsener,
Henriette.