Bekymret for graviditet
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej kære rådgivere:) Jeg er en pige på 14, som igår havde sex for første gang. Jeg er idag rigtig bange for om jeg er blevet gravid? Det var selvfølgelig sikker sex, men inden kondomen kom på, gav jeg ham et handjob for at få den op og stå. Det betyder at der kom Presæd ud, og også på mine fingre. Jeg ornanerede (med fingerene) og er derfor bange for om jeg måske bliver gravid at den Presæd der måske var på mine fingre? Så skal jeg tage på apoteket og købe en fortrydelsespille? Eller skal jeg fortælle det til mine forældre?:) - Den bekymrede pige og hendes kæreste;)

Svar:
Hej bekymrede pige.
Det er super godt at du skriver og spørger!
Når du har givet et handjob og der er kommet præ-sperm ud og du har onaneret, så er der faktisk en lille chance for at blive gravid. Den er MEGET lille, men den eksisterer stadig.
Jeg ville helt klart, for en sikkerhedskyld, tage en snak med dine forældre, så de kan hjælpe dig med at tage på apoteket, og måske lægen så det kan blive undersøgt. Hellere være på den sikre side!
Jeg håber at du kan bruge mit svar.
Mvh
Casper