Behåring...

brevkassespørgsmål

Behåring...

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej !!! Jeg har et såørgsmål til behåring for neden... Jeg onanare i brusebad, og jeg er ved at syns det er mega irreterene at hårene " er i vejen" for klitoris og sådan.. Så jeg overvejer at få dem væk.. Men hvordan? Med skraber, voks eller noget tredje ... Jeg har læst nogles spørgsmål om hår og rafter.. Jeg vil ikke have betændelse for neden, da jeg i forvejen har giga kløen, og lægerne ved ikke hvad det er!? Håber i kan svare :P Tak ! :)

Svar:

Hej med dig.

Det er rigtig fint du spørger når du ikke helt ved, hvad der bedst at gøre når du skal barberer dig. Det er heller ikke så nemt at finde ud af, fordi det kan være forskelligt hvordan man bedst kan lide at gøre det. Nogen vokser det af og andre bruger bare en skraber.

Hvis du gerne vil at have hårene væk, så vil jeg råde dig til, at prøve, at starte med at barberer dem væk med en skraber. Hvis du gør det lige så forsigtigt, så kan du sagtens undgå at komme til at skærer dig og få rifter.

Når du prøver at barberer dig forneden er det vigtigt, at du barberer med hårene, ellers kan du godt få røde knopper der kan klø og være generende. Det er også vigtigt du bruger noget sæbe eller skum, så skraberen glider nemmere, når du skal barberer dig. Det nemmeste vil faktisk være, hvis du barberer dig når du i forvejen er i bad.

Det lyder ikke så godt at du har meget kløen forneden. Jeg kan desværre heller ikke sige hvad det kan være. Jeg tænker om det måske kan være fordi du ikke får vasket dig grundigt forneden? Det lyder i hvertfald som om, at noget ikke er som det skal være når det klør så meget. Jeg ville have rådet dig til at gå til lægen, men det lyder det som om, at du har prøvet det uden held. Jeg håber at du finder ud af, hvad det kan være på et tidspunkt, for det er ikke meningen, at du skal gå rundt mærke kløen hele tiden.

De bedste hilsner Sine