barbering af kønshår Morr!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
HEJ og på forhånd TAK! for et halvt år siden var jeg begyndt at intimbarbere mig men min mor opdagede det da vi ikke låser døren når vi er i bad. også sagede hun at det skulle jeg ikke fordi at det syntes hun ikke om det var så mega meget pinligt!!. også fordi at jeg følte når vi var til gymnastik var det pinligt med hår men når jeg var barberet var det slet ikke. så jeg begyndte lidt igen for cirka 3 måneder siden men stoppede fordi at ville ikke opleve din pinlige sitiotion igen. Men jeg har virkelig meget lyst til at barbere mig selv dernede og har også lige fået en kæreste også har jeg meget mere lyst fordi vi har det rigtigt godt sammen. Men spørgsmålet er: jeg ved ikke om jeg bare skal gøre det. mens at min mor kan opdage det til hver en tid. om jeg skal begynde og låse døren også bare gøre det. men er bange for at de skal spørge hvorfor jeg begynder på det også ved jeg ikke hvad jeg skal svare?? om jeg skal snakke med hende om det som jeg helst ikke vil fordi at det er mega pinligt og det vil jeg helst ikke ty til. eller om i har en god ide til hvad jeg kan gøre det fylder rigtigt meget hele dagen og hver morgen når jeg skal til og i bad. også når jeg barberede mig fik jeg lidt røde knopper har kigget på nettet efter hvad man kunne gøre men er bange for at hun vil opdage det hvis jeg købte noget barber skum. stryger lidt mod hårene for at blive helt glat. PÅ forhånd tak! :)

Svar:
Hej dreng, 15 år,
Det er godt nok noget pinligt det du har oplevet dig der. Jeg håber vi kan få guidet dig i en rigtig retning. Din krop er i min opfattelse din egen og jeg synes du skal gøre ved den, hvad du har det bedst med... Så hvis du vil intimbarbere, kan jeg ikke se noget problem i det. Som jeg ser dit spørgsmål, er det todelt, 1) Hvad stiller vi op med din mor og din ret til privatliv og 2) rent praktisk for at undgå knopper...
1) Jeg kan godt forstå du synes det er pinligt og du ikke har lyst til at snakke med din mor om barberingen... Hvad jeg tror vil være nemmest for både dig og hende, er at du fortæller hende at du gerne vil have noget privatliv når du er i bad, og derfor låser døren. Du behøver ikke fortælle hende det store om hvorfor, du er 15 år og har, som jeg ser det, ret til både privatliv og at holde din krop privat. Jeg tror ikke mange 15 årige vil bryde sig om at deres mor er på badeværelset mens de bader... Jeg ville i hvert fald ikke dengang...
2) Hvis du intimbarberer kan du ikke helt undgå røde knopper, men du kan undgå noget af det... Først og fremmest, skaf noget barberskum/gel. Du må have adgang til en skraber, så hvis du ikke har lyst til at købe noget, må der være noget du kan låne lidt af. Ellers kan du jo begynde "at barbere dig". Det er alt hvad din mor egentlig behøver at vide om det... Du behøver jo ikke sige hvor. Dernæst, så barber dig som det sidste inden du forlad badet, så er porrerne i huden mest åbne, og det skaber mindst irritation. Ellers lyder det som om du gør det rigtigt nok, med at skrabe mest med hårrene og til sidst kun lidt mod hårrene.
Jeg håber det hjalp, og du finder ud af det med din mor, husk du altid er velkommen til at skrive igen...
MVH
-Sune