Barbering af kønshår
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Det er for nylig gået op for mig, at rigtig mange kvinder baberer deres kønshår, og jeg føler mig pludselig helt mærkelig fordi, jeg aldrig har gjort det. Forventer fyre, man går i seng med, at man gør det? (Jeg er jomfru). Jeg har læst, at det skulle irritere huden rigtig meget. Og jeg er virkelig bange for at skære mig helt nede. Og egentlig ville jeg bare helst have det trimmet lidt, så det ikke var helt væk. På forhånd tak for svar.

Svar:
Kære pige 20 år
Rigtig dejligt at du skriver herind.
Du skal slet ikke føle dig mærkelig. Det er meget forskelligt hvordan piger ser ud forneden.
Synes det er vigtig at du gør det du ønsker, og ikke så meget hvad andre gør.
Hvad fyrerne angår er de ligeså forskellige i hvad de kan lide, som vi piger er forskellige i hvad vi synes er lækkert hos en fyr,
Her er et par eksembler på forskellige frisurer:
Bikini: Her barberes der kun i sidderne ind til bikinikanten.
Hollywood: Her fjernes alle hårrerne.
Brazilian: Er en tynd stribe med kort hår, nøgne læber og bart g-strengs område.
Tanga: Er en bred stribe, hele vejen ned over kønslæberne.
Den fantasifulde: Hjertet er det mest udbredte.
Det er rigtigt som du har læst, at huden godt kan blive irriteret ved barbering.
Hvis du har i tankerne om at ekspermintere, så kan det være en god ide at gøre det i badet under varmt vand, da du på den måde blødgør huden. Husk altid at barbere dig med hårerne, når du har gjort det et stykke tid, kan du barbere mod. Brug barberskum eller balsam inden og en god creme, olie eller ligende efterfølgende.
kan godt forstå at du kan blive lidt bange for at komme til at skære dig forneden, men hvis du barber dig stille og roligt og ikke bruger sløve blade, mindsker du chancen for at lave en lille rift.
Venlig Hilsen
Sascha