barbering

brevkassespørgsmål

barbering

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

jeg har barberet mig for 3 dage siden. jeg kom til at tage en skraber i skabet, og den var måske brugt. jeg er lidt rød i området hvor jeg har barberet mig og har et par røde prikker. de er ikke store aller noget. der er også nogle små hår der stikker heletiden hvad kan man gøre ved det. skal man til læge hvis det ikke går over.

Svar:

Hej

Jeg kan sagtens forstå at du er lidt bekymret, så jeg har 2 svar til dig, og en artikel der kunne være god for dig at få læst igennem.

1. Det er helt normalt at få røde knopper den første/de første gange du barberer dig. Det er små irritationsknopper som man får i forbindelse med intimbarbering. Det gør at det kan klø lidt, svie lidt og irritere, men det er noget man må tage med hvis man vil intimbarbere sig. Dine hår vil begynde at vokse ud efter 1-2 dage, og så kan det også give kløe. Det er ikke noget du behøver at være bekymret over, men bliver det meget slemt, så er det en god idé at gå til lægen.

2. At bruge en brugt skraber er ikke altid det smartest. Det er faktisk altid bedst at holde sig til sin egen skraber, for der kan være nogle baktierer på det skrabeblad som andre har brugt. Din hud i omkring din pik er nemlig meget følsom, så det er vigtigt at du barberer dig forsigtigt og altid barberer dig med din hårretning, altså ikke imod hårretningen, da det også vil kunne give røde knopper.

I bund og grund er en intimbarbering helt normal og en helt naturlig ting at gøre nu til dags, så det er vigtigt at du holder dig til sundheden og renheden i en barberingen, altså at det skal gøres ordentligt så du undgår at få mange røde knopper fremover.

Denne her artikel handler om intimbarbering og giver nogle rigtige gode råd og tips til hvordan man kan barberer sig omkring pikken uden at lave skade.

Jeg håber du kan bruge mine råd, så du fremover kan få en dejlig og sikker barbering.

Mvh

Casper