Barbering!
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej, jeg er en pige på 18 år, der har barberet mig siden jeg var 14.. Mit problem nu er at jeg har fået en masse knopper efter barberingen. og har ar på mit venusbjerg. jeg kan godt mærke nu at det er begyndt at gå mig på psykisk, for har ikke lyst til at gå i bad med min kæreste, jeg vil have slukket lys under samleje.. Mit spørgsmål er: Er der nogen cream, sæbe eller noget som helst der kan hjælpe med enten af få det til at blive mindre synligt, eller fjerne det helt!?? skal også lige siges, jeg er afrikaner AkA er mørk i huden :D tusind tak P.S god side, og håber i kan hjælpe..

Svar:
Hej Pige 18 år
Dejligt du skriver ind til os og mange tak for din ros til siden.
Du skal vide at det er meget normalt at få knopper efter babering. Jeg kender desværre ikke en creme der fjerner det helt, men som skrevet ovenfor er det meget normalt og derfor vil jeg istedet anbefale dig at tale med din kæreste om dine tanker, det er meget sandsynligt at han slet ikke bemærker det.
Du skriver ikke noget om hvordan du barbere dig, derfor vil jeg give dig en lille guide til barbering, så du skåner din hud bedst muligt.
Skift blade jævnligt. Sørg for at have en skraber som har et skarpt blad, ellers river du i din hud og det kan være med til at du får knopper, samt små rifter.
Brug aldrig andres skrabere og sørg for ikke at låne dine egne ud.
Det kan være en god ide at barbere dig under brugseren, eftersom det kan være med til at huden bliver lidt bedøvet inden.
Brug barberskum, eller en mild sæbe inden du starter baberingen.
Hav god tid.
Barber dig ALTID med hårrerne, først helt til slut kan du forsigtigt babere den anden vej.
Det kan være en fordel at trække lidt op i huden så du har en stram overflade at babere dig på.
Når du er færdig med barberingen, brug en mild fugtighedscreme, helst uden parfume og gerne med en ph værdi på 7.
Mange Hilsen
Sascha