Barbere mig?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej, jeg er 13, snart 14, og jeg er begyndt at få skæg. Jeg tænker det skal barberes, men har ikke lyst til at snakke med dem om hvordan man gør! Kan i hjælpe mig?

Svar:
Hej med dig
Når du skal barbere dig, skal du bruge en skraber og barberskum/gel. Der findes mange forskellige slags skrabere og skum/gel. F.eks. findes der engangsskrabere, som kan købes i en pose med ca 5-10 stk. De er rimelig billige, og kan bruges en enkelt eller to gange, før de skal skiftes ud. Der findes også dyrere skrabere, som holder i længere tid og kan være bedre til at få alle hårene med. Mht barberskum findes der også  mange forskellige slags, og det er helt op til dig, hvad du vælger. Hvis du selv har penge, kan du godt købe det uden at dine forældre skal vide det, hvis du helst vil det. Det hele kan købes i de fleste almindelige butikker (Netto, Fakta, Føtex osv) og også på apoteket. Jeg har fundet et link til en video, som viser dig, hvordan du skal barbere dig. Den kan du se her.
Så er der vist kun tilbage at ønske dig held og lykke med det.
Mai