Barber
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej.. Jeg har et spørgsmål som jeg ikke har fået svar på i længe.. Jeg ved ikke om jeg skal barber mig ved kønsdelende? Hilsen den dreng der gerne snart vil have svar

Svar:
Hej dreng 14 år.
Hvis jeg skal være helt ærlig (og det er jeg) så er mit råd til dig, at vente nogle år endnu. Når man begynder at barbere sig kan det meget let komme til at klø der hvor man har barberet sig. Når hårene vokser ud klør det en del, og der kan let komme hår som ikke kan vokse ud gennem huden. Det vil sige at hårene vokser under huden og kan give betændelse og knopper.
Så det er ikke altid uden problemer at begynde at barbere sig. Hvis du vælger at barbere dig, er det en god ide at købe en rigtig god skraber (de er dyre og giver en fin og glat barbering) Desuden er det en god ide at bruge barberskum, som blødgør og køler huden.
Kønshårene har en funktion - som at virke kølende når det er varmt.
Mange sommerhilsner Mette.