Bange men alligevel ik:s
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hejsa. Jeg et fjorten år gammel og har en kæreste han fylder femten i år så han må vel være mere moden men jeg føler mig klar til finger eller sex og tror os godt han vil , jeg ved bare ikke hvordan jeg skal sige det til ham Håber i kan give nogen gode råd Knus A

Svar:
Hej med dig A
Det er rigtig godt du stiller det spørgsmål, nu når du er lidt forvirret over om i er klar og hvordan du kan spørge ham.
Jeg vil mene, at alderen ikke har så meget og gøre med om man er moden, for det er helt forskellig fra person til person. Piger er generelt mere moden alderen, men drenge kan godt føle de er klar til sex fra en meget tidlig alder, fordi at når de bliver teenager producere de et hormon, der hedder testosteron. Det hormon gør, at de kan føle sig meget liderlige og klar til sex. Piger der imod skal føle efter indvendigt om de er parate til, at have noget sex med den fyr de holder af, hvis man er bare lidt i tvivl, syntes jeg det er en rigtig god idé, at vente lidt længere.
Men hvis du føler dig helt klar, syntes jeg at du skal snakke med ham om, at du i noget tid har tænkt på og prøve at få finger eller have noget andet sex sammen. Så kan du jo spørge ham, om han også føler sig parat til det. Hvis i begge er klar på det, kan i stille gå frem, men jeg syntes i skal aftale inden, hvis den ene af jer siger stop, så skal i respektere det og stoppe. Selv om man siger stop, betyder det nemlig ikke, at man ikke holder af hinanden, men det kan være i finder ud af, at i måske ikke er helt klar til det, når først i er gået i gang.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw