Bange men alligevel ikke
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej, jeg er en pige på 13 år, som godt kan lidt og få lidt opmærksomhed af drenge og sådan noget. men der er det problem at jeg selv synes jeg er lidt moden i min alder og når jeg skal være sammen med en dreng lige inden så tænker jeg på 'hvad nu hvis han tager hånden ned i bukserne på mig' og sådan noget, altså jeg har det sådan jeg tør godt, men sammentidlig har jeg det sådan at jeg synes det er pinligt.. håber i kan hjælpe mig.

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du har lidt forskellige følelser omkring det og det måske kan gøre dig forvirret. Du er nemlig blevet teenager så der er begyndt at være mange hormoner i din krop, som gør at din krop ændre sig, men samtidig gør homonerne også at de ændrer ens tanker. Det kan være skyld i man selv bliver meget forvirret, om hvad man egentligt selv syntes man lyst til eller ikke har lyst til.
Hormonerne gør også det er helt almindeligt, at have tanker om drenge og om at det er i orden de f.eks. stikker hænderne ned i ens bukser. Det er helt naturligt at have de tanker, men der er en lov der siger at alle former for sex, det vil også sige onani, er ulovligt indtil man er over 15 år. Den lov er lavet for at beskytte unge, fordi selvom kroppen er ved at blive voksen og man føler sig moden, så er man ikke helt klar indvendig endnu, før man er lidt ældre.
Så jeg kan godt forstå du kan have lyst til, at udforske det fordi det er så nydt og spændene. Men jeg tror det ville være bedst for dig at vente, så du ikke kommer til at fortryde noget der er sket for tidligt for dig.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw