Ballon i fissen..
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
I har lagt nogle forslag til hjemme lavede dildoer ud, og der skriver i at man skal have kondom på så der ikke kommer bakterier op i fissen. Mit spørgsmål er så om man kan bruge en ballon istedet, hvis man ikke kan få fat i en kondom?? (Der er jo nok mange på min alder der kan få fat i en.) Og altså uden at få bakterier op i fissen. P.s. Jeg har prøvet det og jeg nød det stadig, men nu tænker jeg om der har kunne komme bakterier fra ballonen op i fissen?? Er det farligt det jeg har gjort?? Kh en pige på 12 snart 13år

Svar:
Hej med dig
Det er super godt at du spørger, og det er godt at du tænker på den slags. Det er en vigtigt ting at vide.
Man kan sagtens nyde det med en ballon, men der kan nemt bakterier på og derfor synes jeg ikke det er helt god løsning. Hvis du er i tvivl om du har fået bakterier op i fissen, kan du gå til lægen og få det tjekket. Symptomerne kan f.eks være kløe, udslæt, brænder når du tisser osv.
Balloner og kondomer er faktisk lavet af det samme. Det er lavet af latex, som man tapper fra gummitræet. Forskellen er måden det er pakket ind på og farvestofferne. Kondomer er godt pakket ind og uden farvestofferne, fordi formålet er at det skal bruge i bl.a. fissen. Du kan købe kondomer i de fleste supermarkeder eller på apoteket. Jeg ved godt at det kan være grænseoverskridende at købe kondomer i din alder, men det er en vigtig ting.
Dem bag ved kassen tænker ikke over din alder eller noget andet. Håber jeg kunne hjælpe :)
Hilsen Maria