Baby olie
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej cyperhus. Jeg er en pige på 14 men fylder 15 om ca 5 måneder. Jeg er lidt usikker på om man må bruge baby olie til glide cream eller om det er farligt? Knus XoXo

Svar:
Hej XoXo,
Tak for dit gode spørgsmål.
Det bedste er at bruge glidecreme, da det er lavet netop til formålet - at blive brugt de intime steder.
Men det er dog ikke farligt eller skadeligt at bruge babyolie.
Huden de intime steder, kan godt være mere sart og påvirkes lettere, så hvis du bruger babyolie, er det godt hvis den er mild, parfumefri og har en neutral PH-værdi (omkring 7). Og så skal du huske at skylle det af igen bagefter, så huden ikke bliver mere irriteret end højst nødvendigt.
Men som sagt, der er intet farligt eller skadeligt ved det :)
God fornøjelse :)
De bedste hilsener
Stine