bækkenbund som dreng
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Jeg er ikke sikker om det her jeg skal skrive, but her we go.....
Jeg er i tvivl om hvorfor drenge skal træne bækkenbund. Gør den ens pik hårder??? Hvad gør den godt for???

Svar:
Hej med dig.
Mandens bækkenbund er tit blevet overset, så det er godt du skriver ind til os med dine spørgsmål.
Bækkenbunden er god for rigtig mange ting, blandt andet evnen til at holde på urin og afføring, men den har også effekt på det seksuelle område. Fx kan man øge sin rejsning ved at træne bækkenbunden.
Når du står op med stiv pik, kan din pik pege forskellige veje. Måske peger den ligefrem, altså så den går ud fra din krop i en vandret linje, eller måske peger den nærmere mod loftet. Ved at træne bækkenbunden, kan du få den til at pege mod loftet i stedet for ligefrem. Man træner det ved fx at "spænde" i pikken, så man vipper den op og ned. Hvis du står med et håndklæde rundt om dig, er der øget vægt på, så træningen bliver hårdere. Fuldstændig ligesom at løfte flere kilo i træningscenteret. Nogle træner bækkenbundet så meget, at de til sidst kan hænge et håndklæde på den stive pik, som om det var en knage.
Jeg håber, du kunne bruge mit svar.
De bedste hilsner
Tanne