Av...
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Kære brevkasse, jeg er lige begyndt at onanere, og synes at det er meget dejligt. MEN tror måske jeg har gjort det liiiidt for hårdt ( min forhud kan ikke trækkes hele vejen udover pik hovedet) fordi ude i kanten af min forhud gør det ondt og det gør sindsygt ondt når man tør ved det!! Skal jeg bare holde en pause med onani og vente på at det går over eller skal jeg fortælle mine forældre at det gør ondt derude? Svar hurtigt.. Er lidt bekymret..! Venlig hilsen en dreng der har meget ondt i kanten af pikhovedet..!:)

Svar:
Hej med dig..
Det er slet ikke rart at have ondt i kanten af pikhovedet, så det er godt du skriver.
Jeg er ret sikker på, at det der gør ondt, er penisstrengen. Det er en elsatisk streng der sidder ved hovedet og som har fat i forhuden. Den sørger for at forhuden kommer på plads, hvis den har været trukket tilbage.
Det er helt normalt, at du ikke kan trække forhuden helt tilbage når du er 12. Forhuden vil løsne sig og det vil blive nemmere jo ældre du bliver. Så jeg tror du har ret i, at den er blevet lidt overbelastet, hvis du har taget lidt for hårdt fat.
Så prøv lige at nogle dages pause og næste gang du onanere, så kan du jo prøve forskellige teknikker af, så du ikke rykker alt for hårdt i den.
Hvis det stadig går ondt efter 1 uges tid, så skal du lige have din læge til at kigge på det, men jeg tror du vil opleve at det er gået over om et par dage.
Håber det gav lidt ro i sjælen..
Venlig hilsen
Erroll