ARHG skod...
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej cyberhus. :-) Nu skal i høre om noget virkelig irre. Nu hvor jeg er blevet 14 og begynder og få en STOR lyst efter piger, har jeg 1 problem alle de piger jeg møder (Over nettet) bor rigtig langt væk fra mig.. Jeg har virkelig en stor lyst til at være sammen med min ''kæreste'' (Selv om man bor langt fra hinanden kan man stadig godt være kær'ster!) Og det kan jo ikke undgås og sige at jeg gerne vil have sex med hendes jeg rigtig godt kan lide.. Men jeg følger stdaig loven og venter et år endnu ;) Jeg syns at det er så fucking skod at jeg ikke kan få en kæreste som der bor tæt på mig..! Jeg vil virkelig gerne have en pige og holde om, snakke med, kysse og alt det der.. Også kan i jo sefl. sige: Jamen søde ven dog, der findes toge og busser og blah blah blah.. Men jeg er altså ikke en der tager med tog eller bus.. Hva' kan jeg prøve og gøre? ... Rasmus :-) Jo ps. Nogen råd til at købe kondommer? Kan jo lige så godt øve mig, men syns det er ret pinligt og gå ned og købe nogen foran en masse mennesker ;-)

Svar:
Hej Rasmus
Tak fordi du skriver ind til os med dine bekymringer, jeg vil gøre mit for at give dig svar på dine spørgsmål.
Jeg kan godt forstå at du er frustreret over at du kun møder piger/kærester der bor langt væk, når du så gerne vil have personen tæt på.
Hvad er årsagen til, at du ikke finder en kæreste lidt tættere på dig selv? Jeg tænker at hvis det giver dig mange problemer og frustationer ikke at ses så tit, så vil jeg anbefale dig at møde en pige over nettet som bor tættere på dig, så du ikke oplever de her frustationer, det kan du jo gøre ved kun at søge efter piger i dit nær område.
Loven kan jeg nu engang ikke ændre på og den er lavet for at beskytte jer unge både fysisk og psykisk, så du er nød til at vente et år endnu med at have sex.
Det er meget almindeligt til tider at mærke en stor lyst og det kan føles ekstra voldsomt i puberteten, men nyd den lyst, du skal nok komme til at være seksuelt sammen med en pige, men er ikke noget der skal haste, istedet kan du starte med at lege lidt med dig selv og på den måde lære din krop bedre at kende seksulet.
I forhold til kondomer, så vil jeg sige selvom det kan være lidt pinligt, er det ikke nogen undskyldning for at lade være med at købe dem. Hvis man synes man er klar til sex, bliver man også nødt til at være klar til at tage ansvaret for at beskytte sig selv og sin partner ved at købe kondomer. De første par gange er altid de sværeste, men efterhånden vil det blive en del mere naturligt. Der er også mulighed for at bestille kondomer på nettet feks. her
Venlig Hilsen
Sascha