andre måder at onanere på
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej. Jeg har onananet siden jeg var 12 og gør det stadig så tit så muligt. problemet er at jeg godt kunne trænge til en ny måde at gøre det på. Jeg gnider en pude mellem benene eller med fingrene. jeg tænker også frække tanker. jeg har aldrig prøvet at 'stikke noget op' og har heller ikke lyst til det. men kan jeg gøre andet end det jeg gør? har du nogle andre forslag til hvad jeg kan gøre? hvis altså jeg ikke vil stikke noget op?. Det tager mig kun 2-5 min at onanere, fra start til slut. Jeg har læst at det kan tage op til 10-15 min. hvordan kan jeg få det til at vare så lang tid? hilsen P

Svar:
Hej P
Tak for dine fine spørgsmål..!
Det er dejligt at læse at du udforsker din krop ved onani, det er en rigtig sund måde at lære din krop at kende på, det gjorde mig glad at læse at du ikke ønsker at stikke noget op, da det giver mig en følelse af at du lytter til dig selv ud fra hvad du har lyst til og ikke er klar til.
Ud fra din beskrivelse er jeg lidt i tvivl om hvordan du bruger dine fingre, eftersom der er stor forskel på om du gnider dem hurtigt op og ned, eller du starter langsomt, så lidt hurtigt og holder lidt igen og så starter igen, eller om du rører direkte på klitoris fra starten og så videre, der er rigtig mange muligheder.
Mit forslag til dig er at du giver dig tiden til at udforske dig selv og på den måde finder frem til hvad der virkelig er godt for dig. Brugseren kan være et rigtig godt alternativ, her kan du justere på kraftigheden af strålerne skru op og ned, hav brugseren tæt på din skede og fjern den så igen prøv dig frem.
Det er forskelligt hvor lang tid det tager fra start til slut, men her igen giv dig tiden, stop lige inden du er ved at komme og start så igen, på den måde kan du holde det lidt længere.
Venlig Hilsen
Sascha