anal sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej. jeg kunne godt tænke mig at at prøve anal sex med min kærste. jeg spurte HINNE og det sage HUN ja til men nu ved vi ikk om man kan bruge kondomer til det. spøgsmål nr 2. kan en pige blive gravid hvis hun ikke har fået sin mensturation enu. hilsen dreng 15 år. ps tak.

Svar:
Hej dreng, 15 år
Tak for dine spørgsmål. Det er fint du skriver herind med dem og jeg vil prøve at hjælpe dig.
Du spørger til analsex og til om I skal bruge kondomer. Det er altid en god idé at bruge kondomer når man har sex. De beskytter både mod graviditet og kønssygdomme. Selvom en pige ikke kan blive gravid ved analsex, så kan man godt smitte hinanden med kønssygdomme. Så det er en rigtig god idé. Det er også en god idé at bruge rigtig meget glidecreme. I modsætning til skeden som bliver våd af sig selv, så kommer der ikke noget væske i røven, så det kan godt gøre rigtig ondt hvis man ikke bruger glidecreme.
Det er fint at I gerne vil eksperimentere med forskellige former for sex, men hvis I forsøger jer med analsex vil jeg råde jer til at tage det meget stille og roligt og passe på. Ringmusklen som sidder i slutningen af endetarmen kan godt springe hvis man er for voldsom, og analsex kan i det hele taget gøre rigtig ondt på pigen, hvis man ikke passer på.
Prøv f.eks. at starte med at give pigen finger i røven. Hvis det er rart med én finger, kan du prøve med to og hvis det også er rart for hende kan I lige så stille prøve med pikken. Hvis hun synes det er ubehageligt, så stop op. Pikken er meget stor i forhold til tarmen som er meget strammere end skeden.
Du spørger også om en pige kan blive gravid før hun har fået sin første menstruation. Det kan hun godt. Det er sådan at en pige har ægløsning før hun har menstruation. Ægget vandrer fra æggestokkene ned i livmoderen og hvis det ikke bliver befrugtet af en sædcelle dør det og pigen får menstruation. En pige har også ægløsning før den første menstruation og man kan jo ikke vide hvornår hun får menstruation første gang, så derfor kan man heller ikke vide om hun har haft sin første ægløsning.
Jeg håber det var svar nok, ellers må du endelig skrive igen!
Bedste hilsener,
Henriette.