anal onani
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej jeg er en 14 årig dreng
her fornyligt er jeg blevet meget intresseret i anal onani er 100% hetro men tænder bare på at få noget op i røven. og nu har jeg købt en dildo og nogen buttplugs også ville jeg bare spørge om det er fortidligt med sådan noget, og om hvor længe man kan have en buttplug oppe i røven uden der sker noget

Svar:
Hej med dig!
Det er helt normalt at blive interesseret i den slags - også selvom man er 100% heteroseksuel. Det er meget forskelligt hvad man tænder på, men langt de fleste har et eller andet som de tænder på og at du tænder på at få noget op i røven er helt normalt. Området omkring røven er meget følsomt, hos alle, og mange kan derfor også godt lide at få stimuleret det område. Du spørger om det er for tidligt og jeg kan godt forstå du tænker over det. Det er nemlig også meget forskelligt hvornår man bliver interesseret i det seksuelle og hvornår man føler sig klar til at eksperimentere med forskellige ting. Jeg synes det er godt at høre at du har mod på at lytte til dig selv og acceptere dine lyster. Det tyder nemlig på, at du er godt til at lytte til dig selv og mærke efter indeni. Det er sundt!
Det gode ved onani er at det er noget man helt selv bestemmer. Hvis du føler dig klar til det, så er det helt i orden! Selvfølgelig skal du passe på dig selv og gøre det sikkert, men det lyder til at du er god til at tænke dig om og passe på dig selv. Det er ikke i sig selv usundt at bruge sexlegetøj, tværtimod er det sundt at lære sig selv og sin krop bedre at kende. En god huskeregel er at læse brugsanvisningen så du bruger den som den er tilregnet og sikrer at du ikke bruger den forkert. Det er også altid en god ide at vaske dit legetøj ordentligt, så den er hygiejnisk at bruge. I forhold til dit spørgsmål om hvor længe man kan have en buttplug oppe, så vil jeg igen råde til at læse brugsanvisningen, så du ikke risikere at anvende den forkert. Og ellers så er det vigtigste du skal huske på at det skal føles godt for dig.
Mit råd er derfor at prøve dig frem og mærk efter hvad der føles godt. Pas på dig selv og følg brugsanvisningen, så du ikke bruger dit legetøj forkert.
Hvis du har lyst til at læse mere om sexlegetøj eller er interesseret i at vide mere om det seksuelle, så er denne hjemmeside rigtig god!
Jeg håber du kan bruge mit svar!
De bedste hilsner,
Astrid