alt for ung
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej Cyberhus Jeg har gjordt noget dumt. Jeg er 12 år og jeg er en pige. Jeg skulle sammen med min mor til Sjælland. Min mor har en venind og min mor skulle hjælpe hende med nogen rengskaber fordi min mor ved noget om rengskaber og min mors veninde har åbnet en foretning. Jeg hade ikke lyst og tage med. Min mors veninde har en søn på 13 og jeg kan ikke li drenge. Men min mor lovede vi skulle på bakken og så ville jeg godt. Drengen var nu ikke helt så dum som de drenge jeg kender. Han var enligt lidt sjov og sød. Det var sjovt på bakken. Jeg hade et værlse for mig selv hos min mors veninde. Om aftnen sad vi og så en dvd på værlset mig og drengen men så kom vores mødre og sage vi skulle sove. Næste morgen kom drengen ind og spurte om vi skulle se den færdig. Det gjorde vi. Jeg havde t-shirt og underbukser på og var lidt flov men ikke så meget. Bagefter pjattede vi og slåssede lidt. Vi væltede lidt rundt på sengen. Det var min skyld. Jeg hev i hans underbukser og så smuttede tissemanden ud. Den var stiv. Jeg fik sådan en lyst forneden og trak underbukserne ned. Han lå henover mig – det killede sådan forneden. Vi prøvede at stoppe tissemanden ind i mit hul, men det var meget svært. Pludselig kom der en masse hvidt noget ud af tissemanden. Vi blev bange og for rundt for at finde noget og tørre op med. Der var pleter på sengen. Jeg var meget ked af det. Vi kom i tøjet og han gik ind på hans værlse. Da vi skulle sige farvel senere gav han mig et kys da ingen så det. Kan jeg være gravid – jeg tror ikke tissemanden var ret langt inde i hullet for vi kunne ikke rigtig. Jeg er ikke udviklet og jeg har aldrig haft menstuation. Jeg er lidt bange. Jeg ved ikke om jeg gerne vil se drengen igen. Min mor har snakket om at vi måske skal besøge dem igen for mors veninde trænger til hjælp med rengskaber. Jeg ville måske gerne for han er sød men jeg er lidt rundt på gålvet. Men det var min skyld at vi gjorde sådan noget frækt noget og jeg er ked af det. Kan i hjælpe mig? Knus fra Vivi

Svar:
Kære Vivi,
Tusind tak for dit spørgsmål.
Det er rigtig vigtigt at du har nogle at sige sådan noget til, og det er dejligt at du skriver herind.
Jeg vil først lige svare på om du kan være gravid. Det kan godt være. Risikoen er ikke så stor når hans tissemand ikke var helt inde i dig, men det kan godt ske alligevel. Man kan også godt blive gravid før man har haft sin første menstruation. Derfor synes jeg at du skal finde ud af om du er gravid. Det kan du enten gøre ved at tage en graviditetstest, eller ved at gå til lægen og få hende til at teste dig. En graviditetstest kan man købe på apoteket og i de fleste store supermarkeder. Der er en vejledning i testen. Hos lægen kan de teste dig og snakke med dig om det. Det er meget nemt og gøres med lidt af dit tis.
Når det er sagt så synes jeg det er vigtigt at skrive noget om de følelser du har. Jeg kan godt forstå at du er ked af det, men jeg synes slet ikke du skal føle det som om det er din skyld. For det første var I begge to med, og drengen kunne også være stoppet op. Jeg synes slet ikke du skal tænke på hvis "skyld" det var. Når man er i din alder er der mange ting der kører rundt i hovedet og kroppen, og nogle gange kan det være svært helt at kontrollere det. Når man har det sådan kan man godt komme til at gøre nogle ting man måske ikke rigtig havde lyst til, eller som man i hver fald ikke syntes skulle ske lige nu.
Jeg tænker at det er vigtigt at du selv mærker efter om du har lyst til at se drengen igen. Hvis ikke du har, synes jeg du skal finde noget andet at lave når din mor skal være sammen med hans mor. Eller måske kan du tage med og så ikke være alene med ham? Det lyder jo som om han faktisk er meget sød, men at du bare ikke bryder dig om at skulle være alene med ham igen.
Jeg ville synes det var rigtig godt hvis du kunne snakke med din mor om det der er sket. Jeg ved godt at det kan være rigtig, rigtig svært, men jeg tror det vil være rart for dig at kunne snakke med hende. Så kan hun også hjælpe dig med at finde ud af om du skal se drengen igen.
Jeg håber virkelig at jeg har kunnet hjælpe dig. Ellers må du endelig skrive igen!
De bedste hilsener,
Henriette.