aldersforskel.

brevkassespørgsmål

aldersforskel.

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 14 år 1 måned siden

Hej jeg er en pige på 16, som aldrig rigtigt har været sammen med en på min egen alder. jeg er ikke i et forhold nu, men har noget kørende nogle forskellige fra 20-24. og min eks kæreste jeg var sammen med i ca. 8 måneder var 22 jeg føler ikke at jeg har et problem, eller at jeg er unormal på nogle måde, for føler mig heller ikke som en 16 årig (: .. men alligevel høre jeg fra mine venner/veninder, at jeg skulle til at finde en på min egen alder. -men tænder bare ikke på spinkle 16 årige drenge, som er super umodne og alt det der ballade. ved ikke helt hvad problemet egenlig er tror egenlig bare at jeg er bange for mit image bliver ødelagt eller at jeg bliver betragtet som en "skanky ho" (: .. håber på en eller anden form for respons hilsen Mig.

Svar:

Hej pige, 16 år

Det lader til at du selv har lidt svært ved at finde ud af hvad dit spørgsmål til mig egentlig er, men jeg vil godt prøve at komme med nogle overvejelser omkring det du skriver. Det håber jeg så du kan bruge til noget.

Du skriver at alle de fyre du har haft noget kørende med har været ca. 20-24 år, mens du selv er 16, og at du ikke føler dig tiltrukket af fyre på din egen alder, fordi du synes de er umodne.

Det er rigtigt at drenge og piger udvikler sig forskelligt og i forskelligt tempo, så mange teenagepiger synes faktisk at jævnaldrende fyre er umodne. Rigtig mange piger i din alder har kærester der er ældre end dem selv. Det sagt så drejer det sig som regel kun om et til to år og ikke, som i dit tilfælde, op til seks år.

Jeg kan ikke fortælle dig om det er rigtigt eller forkert for dig at have kærester der er i starten af 20'erne, det er du selv nødt til at mærke efter, men jeg kan fortælle dig at der er meget stor forskel på en 16-årig og en 20-årig, og det vil også kunne vise sig i forventningerne til hvad det betyder at være kærester. Måske er de fyre du er sammen med mere klar til et meget fast forhold end du er, måske er de mere klar til sex end du er, og så videre.

Hvis du vælger at blive ved med at være sammen med fyre der er noget ældre end dig selv, er det derfor meget vigtigt at du holder fast i dig selv og hvad du har lyst til, eller ikke har lyst til. Det er vigtigt at du passer på at du ikke bliver presset til at gøre noget du ikke vil, eller til at være mere voksen end du egentlig er. For selvom du ikke føler dig som en 16-årig, er der en hel masse erfaringer de fyre har, som du ikke har fået endnu.

Jeg kan ikke vide om dine ældre kærester vil betyde noget for dit image og hvordan du bliver opfattet. Det kommer meget an på din omgangskreds og på det område du bor i. Det er meget forskelligt hvordan sådan noget bliver opfattet. Jeg synes dog at det er mere vigtigt at du tænker over hvordan du selv har det med at have så meget ældre kærester. Det at du overhovedet skriver herind om det, får det til at lyde for mig som om du måske også selv er lidt i tvivl om hvorvidt det er det rigtige for dig. Jeg synes det er vigtigt at du får mærket godt efter og prøver at finde ud af om du skal blive ved med at satse på de meget ældre fyre.

Jeg håber du kan bruge mit svar til noget, ellers må du endelig skrive igen.

De bedste hilsener,

Henriette.