Alder....

brevkassespørgsmål

Alder....

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej :-) Øhhh.... jeg tro jeg har læst det et sted (Ved ikke hvor) man der stod at man skulle have en bestemt ALDER for at ku køber kondomer ?? passer det?? og i så fald hvor gammel skal man være? ;-) Hilsen ham der-->

Svar:

Hey.

Tak for dit spørgsmål.

Der er ikke nogen aldersgrænse for hvornår man kan købe kondomer. Men derimod er der en seksuel lavalder som er 15 år, og betyder at det er ulovligt at have sex når man ikke er under 15 år og at det er ulovligt for andre at have sex med en som er under 15 år. Loven er lavet for at beskytte børn imod at voksne forgriber sig på dem og fordi ens krop og ens følelser skal være klar og moden til at have sex.

Med venlig hilsen Mette.