akavet....

brevkassespørgsmål

akavet....

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 11 år 1 måned siden

Vil lige sige at siden er VILDT god!! Får rigtig dejlige svar og råd ;) ja. Her i weekenden sov jeg sammen med min kæreste på 17. Da vi var alene kyssede og nussede vi lidt og jeg endte med at knappe hans skjorte og bukser op. Jeg gav ham et lille handjob men stoppede da han spurgte om jeg havde lært at lægge et kondom på. Ærligt måtte jeg sige nej. Det blev kun et lille handjob indtil vi hørte hoveddøren smække og han skyndte sig at få alt tøjet på igen. Det er bare lidt akavet at sige at jeg aldrig har lært at sætte et kondom på. Vi har aldrig rigtg haft seksualundervisning..... kunne godt tænke mig nogle gode råd til hvordan... Hilsen Cecilia :)

Svar:

Hej med dig

Først vil jeg sige tak for dine rosende ord til Cyberhus. Det er fedt at høre at du kan bruge siden!

Og nu til dit spørgsmål:
Jeg synes ikke du skal være flov over ikke, at kunne sætte et kondom på. Du har jo ikke lært det endnu, så hvor skulle du vide det fra :).
Jeg kan sagtens forstå du gerne vil lære det, for det er jo super vigtigt at kunne sætte et kondom på, så du undgår at blive gravid og blive smittet med kønssygdomme. Jeg har fundet en artikel på Vi Unges hjemmeside, som jeg har valgt at sætte ind her, fordi jeg synes de forklarer det meget godt:

Sådan gør du:
1. Åbn pakken forsigtigt, så kondomet ikke går i stykker. Det ligger rullet sammen inde i pakken.

2. Hvis der er en lille dut, øverst på kondomet skal du klemme luften ud af den med to fingre, inden kondomet bliver rullet på. (Hvis "dutten" er fyldt med luft, kan drengens sæd ikke være derinde. Derfor er det meget vigtigt at du klemmer luften ud)
Kondomet kan først rulles på, når fyrens penis er stiv.

3. Hold fast i ”dutten” med den ene hånd og læg det på spidsen (altså ”enden”) af fyrens penis. Med den anden hånd ruller du kondomet nedad hans penis – det skal nå helt ned. Nogle gange kan det godt drille og rulle op igen, men du skal bare blive ved, indtil det sidder fast. Hvis det går i stykker, må du tage et nyt kondom.

4. Når fyren er ”kommet", skal kondomet af igen. Det skal af, inden hans penis bliver for slap, for ellers er det svært at få af. Kondomet skal smides ud bagefter, og det kan ikke bruges igen.

Der er også en brugsanvisning på kondompakken du kan læse.

Du skal vide at der i den danske lov står, at man skal være 15 år, før man må have sex. Men så kan du jo bruge ventetiden på at øve dig i at sætte kondom på fx. en banan. Så er du sikkert vildt god til det, når du fylder 15 :)

Du er altid velkommen til at skrive herinde igen, hvis du har brug for flere råd!

Mange hilsner fra Louise