afhængig af onani
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Jeg har et problem, jeg er afhængig af onani. Jeg onnanere ca 2 gange om dagen og selvom jeg ikke gider føler jeg mig tvunget fordi jeg er afhængig Kan i hjælpe mig med at komme ud af denne afhængighed ? nogle forslag ? ps. det har været sådan i omkring 2 år.

Svar:
Hej Anonym
Super du skriver når du oplever at din onani begynder at fylde for meget. Jeg vil dog gerne med det samme sige at to gange om dagen på ingen måder er vildt. Langt de fleste drenge og for den sags skyld også voksne mænd onanerer. Nogen gør det ind i mellem og andre gør det en eller flere gange om dagen.
Hvor meget man onanerer kan også skifte mange gange gennem livet.
Når du siger at du ligesom føler du bliver nødt til at gøre det selvom du egetnlig ikke gider tænker jeg at det er fordi du bruger onani til noget andet end at tilfredsstille dig seksuelt.
At onanere når man er liderlig og har lyst til sex, er selvfølgelig nok den mest almindelige årsag, men mange bruger faktisk også onani til at komme af med energi.
Det kan eksempelvis være en måde at komme af med en masse energi så man kan få ro på kroppen. Du oplever måske at når du har onaneret og kommer bliver du mere afslappet og finder ro. Sådan lidt ligesom hvis du løb en lang tur.
Hvis du gerne vil prøve at skære lidt ned på onanien synes jeg du kan prøve at sætte noget andet i stedet. Måske onanerer du for at få afløb for noget energi og for at finde ro i kroppen. Du kan i hvert fald prøve og se om det kan være sådan det hænger sammen ved at at prøve at løbe en tur, eller lave noget andet fysisk aktivitet der kan give dig afløb for energi og bagefter give dig ro i kroppen.
Sommerhilsner
Mie