4 ting
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
hej cyberhus 1 er det normalt at når jeg trækker forhuden tilbage at mit pikhovde kommer ud ??? 2 hvad skal jeg gør vis den der streng i pik hovdet springer og det samme med forhuden ???? 3 næsten all siger jeg er bøsse hvad skal jeg gøre 4 jeg vil helt vildt gerne have sex hvad skal jeg gøre ????

Svar:
Hej med dig
Det virker til du har rigtig mange spørgsmål der farer rundt inde i dit hoved, så det er rigtig godt du skriver til os, for det kan være vi kan hjælpe til med at du kan slappe af igen. For jeg kan forstille mig, det må være rigtig hårdt for dig.
Jeg vil starte med de 3 spørgsmål som omhandler din pik og det med din lyst til sex.
Du kan være helt rolig, for pikhovedet skal faktisk komme helt frem når man trækker huden tilbage, for hvis man ikke kan det, kan man have forhudsforsnævring. Forhudsforsnævring kan være skyld i, man får betændelse bag pikhovedet, fordi man ikke kan få pikken gjort helt rent. Så det behøver du heldigvis ikke bekymre dig om længere.
Hvis det sker at strengen eller forhud springer, så skal du tage til lægen med det, de kan nemlig ordne det meget let og give dig noget smertestillende. Men det syntes jeg nu ikke du skal bekymre dig om, fordi det er ikke særlig mange der oplever det sker, ikke engang selvom de onanere flere gange dagligt.
Det er helt normalt at når man kommer i din alder og begynder at blive teenager, så får man nogle andre lyster, som f.eks. til at have sex. Det er fordi at din krop er begyndt at lave noget der hedder hormoner, som farer rundt inden i dig og begynder at ændre din krop og lave dine lyster om. Det er især det hormon der hedder testosteron, som er skyld i at du har så meget lyst til sex, som du har.
Det kan måske virke underligt, din krop pludselig laver de hormoner, men den gør det fordi de er med til at gøre dig voksen, i løbet af de næste par år.
Du skal vide det er faktisk ikke lovligt, at have sex før man er 15 år gammel. Det kan måske virke uretfærdigt, nu når du har lyst og det kan jeg godt forstå. Men loven er lavet for at beskytte unge, fordi man tit ikke er klar psykisk, til at have sex inden man er de 15 år. Men der er noget andet der kan hjælpe, når du har de lyster og det er hvis du onanere. For så kan du opnå de samme følelser som når du har sex, og når du bliver ved kan du få en orgasme, som er med til at dæmpe din lyst til sex, fordi din krop er blevet tilfredsstillet af onanien. Du kan læse lidt om onani på dette link, hvis du har lyst til at prøve.
Jeg vil nu svare på dit sidste spørgsmål, som handler om at nogle kalder dig for bøsse og det vil du gerne have hjælp til at stoppe.
Det kan jeg virkelig også godt forstå, for det må være rigtig hårdt at opleve det, især fordi det er fra så mange som du skriver. Noget der kan hjælpe dig er at få det sagt til din klasselærer, for han skal hjælpe til med at stoppe at de mobber dig. Jeg kan godt forstå hvis du syntes det er svært at få sagt, men din lærer er der også for at hjælpe dig, med sådan nogle ting. Det som du kan sige til ham, er hvad de driller dig om og hvor langtid de har gjort det, for du syntes det gør ondt at de driller dig med det.
Jeg håber du kan bruge svarene
Med venlig hilsen Paw