3 spørgsmål, om sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Cyberhus! Jeg har 3 spørgsmål!: 1: Jeg er en dreng på 13 år, og er viiiiildt liderlig. Jeg for tit stiv penis, også nogle gange selvom jeg ikke tænker på noget, er det noget jeg kan gøre ved? 2: Min Penis er ca. 5 centimeter i slap tilstand og ca. 14 i stiv tilstand, er det normalt? 3: Jeg har en god veninde, vi har kysset og jeg har rørt hende på røven, jeg klar til at få et blowjob eller give hende finger, men er ikke sikker på om hun er klar?? Vi har det sjovt sammen og alt muligt!! Hjælp tak!;-)

Svar:
Hej med dig
Det er rigtig gode spørgsmål og håber, at kunne hjælpe dig med dine spørgsmål. Jeg vil bare begynde fra en ende af.
Det er rigtig normalt i din alder, der farer hormoner rundt i din krop, og det kan gøre dig meget liderlig. Det kan f.eks. gøre, at din penis rejser sig pludseligt, selvom du ikke engang tænker på sex. Det er noget som normalt ændre sig med alderen, men der er en lille ting der kan hjælpe på, at det sker noget mindre og det er hvis du onanere. For på den måde tilfredsstiller du din krop, så den ikke pludselig reagere med stiv penis.
Hvis du mangler lidt inspiration til onani, så kan du læse lidt om det, på dette link.
Angående din penis længde er der heller ikke noget unormalt ved den. En færdig udvokset stiv penis er i gennemsnit 12 – 16 cm lang, men en penis er faktisk først færdig med og vokse når man er i starten af 20´erne, så din kan stadig vokse mere endnu. Men allerede nu har du en gennemsnits penis i en alder af 13 år, så du behøver ikke være bange for, at den er for lille. Du skriver den er 5 cm i slap tilstand og det er der heller ikke noget unormalt ved, men slap penis har ikke noget at gøre med den endelige størrelse og der er rigtig meget forskel på længden i slap tilstand, fra person til person. F.eks. kan en fyr godt have en penis på 14 cm i slap tilstand og når den så er stiv, kun vokse med 2 cm, så den er 16cm lang. Omvendt kan man sagtens have en penis der er 5 cm i slap tilstand, som også kan vokse til den er 16 cm i stiv tilstand.
Det lyder til du har det rigtig godt sammen med din veninde, så du skal også passe på du ikke ødelægger det forhold ved og have sex med hende. For rigtig mange gange er et venskab slet ikke længere det samme, når man har lavetnoget seksuelt sammen. Så du skal først overveje om du måske vil satse, jeres venskab på grund af sex. En anden vigtig ting er, at der faktisk er en lov her i Danmark der siger, man ikke må have sex før man er over 15 år, men det kan jeg godt forstå virker uretfærdigt, når du i din alder har så meget lyst.
Hvis du er ligeglad med de ting, kan du tage en snak med hende om det, men du skal respektere hendes valg og stoppe hvis hun siger stop. Selvom I har det sjovt som venner er det ikke sikkert hun har lyst til at lave noget seksuelt med dig, så der er ikke andet for end at du går forsigtigt frem. Måske prøve at kysse lidt mere og kærtegne hendes krop imens, og se om hun måske så tager initiativ til at gøre noget mere. Du kunne også sige direkte til hende hvordan du har det...og så se hvordan hun reagerer.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw