3 simple spørgsmål om forberedelse.
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej, jeg har 4 spørgsmål, 3 der har noget med emnet at gøre og 1 der bare er til orientering om chatten hvis jeg eventuelt skulle få brug for at stille andre eller flere spørgsmål. At onanere (typisk med hånden i mit hoved) vil være det første emne jeg ville stille et spørgsmål om.
Jeg har læst at man skal gøre det efter hvordan man selv føler det, men jeg finder det en smule problematisk. Er det nogen måde at onanere på der kan forhindre mig / andre i at producere sæd, for ellers har jeg et problem da jeg producere det (som jeg læste i et tidligere brev) der hedder præsperm og så snart det er gjort så føltes jeg tabt for energi, lyst og alt det andet så jeg ikke når længere en præsperm.
Hvis der derimod er måder at onanere på der gør det besværligt eller umuligt for sæd at komme ud, kan jeg så ikke høre om dem? Andet spørgsmål er et af mine mest problematiske tanker, som går ud på det med at kunne slå forhuden tilbage. Der står jo den løsner sig, men jeg har et problem med at forsøge og se hvor langt processen er, for da jeg som lille kunne lidt på et tidspunkt, og en lang periode kunne jeg ikke og så blev jeg 11 og kunne sådan lidt igen (dengang gjorde jeg det jo kun for at vaske inden i "tissemanden", men problemet er at jeg frygter smerten og jeg er bange for min uvidenhed om den streng der sidder der (som der jo også står i et tidligere brev at kan sprænge) så jeg vil gerne informeres om den. Hvor vidt den forsvinder eller ej, om det bliver et problem med at den kan sprænge som voksen, dens begrænsninger mm.
Mit tredje og andet sidste spørgsmål: Hvornår er det optimalt at dyrke sex? Danmarks lov er 15 og op efter, og gennemsnittet er 16½, men det er et helt tredje svar jeg søger. Hvis jeg ikke formulere mig godt nok kan i sagtens i jeres svar bede mig spørge igen på en lidt bedre forklaret måde (hvis en sådan findes).
Til sidst vil jeg bare spørge om hvor tit i tjekker om i har fået spørgsmål, bare så jeg ved hvor lang ventetiden er hvis jeg stiller jer flere spørgsmål. Tusinde mange tak på forhånd, venlig hilsen 280 (bare for at gøre det lidt mere personligt, ikke at det er så nødvendigt men aliv'l). =)

Svar:
Hej 280.
Sikke nogle gode spørgsmål og jeg vil prøve at svare så præcist jeg kan.
Svar på spørgsmål 1, omkring onani. Jeg vil anbefale dig at prøve, at gøre som du plejer, men når du mærker at præspermen er på vej holder du en lille "kunstpause" for at bygge op til en større udladning . Dette gentager du indtil du slet ikke kan lade være med at komme. Det vil måske give dig mere lyst og energi. Husk på du er ved at lære din egen seksualitet at kende, giv dig bare god tid til det.
Svar på spørgsmål 2, omkring forhuden + streng. Som du rigtigt nok selv skriver løsner forhuden sig fra "hovedet". Forsøg ganske forsigtigt at trække den tilbage når du leger med dig selv. Forhuden kan godt være lidt stram - men vil med tiden løsne sig. Hvis ikke den gør det, kan lægen løsne forhuden med et lille snit.
Med hensyn til strengen som holder forhuden i kontakt med hovedet. Den forsvinder ikke. Den kan være kortere eller længere. Når du har fået forhuden væk fra hovedet, vil du kunne se om din streng er for kort. Så vil den se spændt ud og føles stram når du mærker med din finger henover den. Lad ikke din angst for at den skal sprænge bremse dig. Gå forsigtig til værks.
Svar på spørgsmål 3, hvornår dyrke sex. Når jeg taler om sex, er ordet "optimalt" et meget sjældent ord jeg bruger, fordi der ligger så meget præstation i optimal. Sex handler om lyst og følelser og det er bedst at dyrke sex når begge parter er parate og enige om det der skal ske.
Derfor er det svært at aftale eller planlægge hvornår det er bedst.
Svar på sidste spørgsmål, hvor tit tjekkes brevkassen. Der går max 10 dage, det afhænger af hvor mange spørgsmål der kommer til os. Og du er meget velkommen til at skrive til os igen
Med venlig hilsen
Mette Mach