3 Cm..
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hej
Jeg er 136 Cm, altså den mindste i min klasse. Jeg har lagt mærke til at min pik er 3 cm. (Ud fra øjemål).
Mit spørgsmål er hvor hurtigt sådan en berøringspind vokser?

Svar:
Hej med dig
Du er i en alder nu hvor der begynder at ske rigtig meget med kroppen og man bliver ofte mere opmærksom på egen og andres krop, så jeg kan godt forstå at du spørger. Hos drenge sker der en hel masse omkring 13-17 års alderen. Hos nogle lidt tidligere, hos andre lidt senere, men deromkring. Det er også omkring den alder penis begynder at vokse. Når man går i puberteten sender ens hjerne signaler til kroppen om at den skal vokse sig større, så det går ofte hurtigere når man først er gået i puberteten. Præcis hvor hurtigt det går det er meget forskelligt fra person til person.
Mange unge i din alder har en masse spørgsmål fordi der sker så mange ting når man bliver teenager og lige de år deromkring, så jeg er sikker på at mange af dine venner også går rundt og tænker over de ting du også tænker over. Hvis du synes noget ikke er som det skal være, så er det bedste at spørge sine forældre eller måske en læge eller sundhedsplejerske. Og ellers har cyberhus også en chat hvor man helt anonymt kan snakke med en voksen om de tanker man har.
Håber du kan bruge mit svar
Venlig hilsen Astrid