20 årig??????
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej jeg er en pige på 13 år og der er en dreng/mand jeg kender på 20 år og så snart jeg er i samme rum som ham så får jeg orgasme og får det vildt dejligt men jeg er ikke for elsket jeg vil bare gerne have sex med ham og hygge mig med ham. jeg ved godt det er ulovligt men hvad kan der egentlig ske? og hvor langt må vi gå hvis det er uden det bliver ulovligt? ham er ikke lærer eller noget som det men bare en ven af nogen venner så det er ikke sådan et forhold! håber i kan hjælpe knuzz den håbløse

Svar:
Kære Håbløse pige, 13 år,
Det er et par gode spørgsmål du holder dig, og jeg vil prøve at svare grundigt på dem et af gangen.
Hvad kan der ske, hvis du alligevel har sex med en på 20 år? I værste fald, hvis han bliver meldt, og han kan også blive meldt til politiet af andre end dig, så kan han blive fængslet. Han kan også blive fænsigerslet, selvom du gik frivilligt ind i forholdet. Han har også pligt til at sige fra overfor dig.
Hvor langt I må gå, er lidt en gråzone. Lovgivningen siger at "anden kønslig omgang" med en under den seksuelle lavalder også er ulovligt. Men hvad det helt nøjagtigt betyder, er lidt usikkert, og kommer meget an på hvad den der ser det lige synes... Så hvis din mor synes det er en dum ide at I kysser, kan hun i princippet kalde det anden kønslig omgang...
Selvom det ikke er meget svar, så er det det jeg kan sige med sikkerhed.
Med Venlig Hilsen
-Sune