2 spørgsmål til kondom
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Hej :)  Når man bruger kondom, og hvis pikken så bliver slap inde i kondomet, mens fyren er oppe i én, skal man så tage en fortrydelses-pille bagefter? Jeg tænker på, at der jo kan smutte noget præ-sæd ud af kondomet ... og skal fyren holde hele vejen rundt om kondomet, når han trækker sig ud efter man har dyrket sex, eller er det godt nok, hvis han bare holder på det ?? Hilsen fra mig :)

Svar:
Hej med dig..
Gode spørgsmål og det første kan være lidt svært at svare på, fordi det afhænger jo meget af hvor slap og om der har været mulighed for at der kunne sive noge sædceller ud af kondomet. Men ja, hvis du er nervøs for at du kan være blevet gravid på grund af det, så er fortrydelsespillen det eneste jeg kender til, at du kan gøre hvis først sædceller er kommet ud.
Om fyren holder helt rundt om eller bare holder kondomet med et par fingre er lidt ligegyldigt. Det vigtigste er bare at kondomet forbliver på og at det ikke ruller for meget ned eller helt ryger af, så sædcellerne smutter ud. Husk på at sædcellerene er samlet i tutten og der kommer normalt ikke sædceller ned til roden af pikken, hvor kondomet gerne skulle sidde godt og tæt.
Håber det hjalp lidt..
Venlig hilsen
Erroll