17 årig uden lyst til samleje
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Kære Brevkasse ! Jeg er en 17 årig dreng (snart 18) og jeg har aldrig nogen sinde fået lyst til at have samleje. Jeg føler på ingen måde at jeg bør' skynde mig med det, bare fordi at vennerne har prøvet det. Min kæreste på 16 mener der imod at hun er parat. Er det underligt at jeg ikke har den helt store træng til samleje, i en alder af 17? Alt nusseri og kæleri har jeg intet i mod, men så snart min kæreste ligger op til sex, så mister jeg lysten. Er det virkelig så underligt, eller er det mig der går og bilder mig selv ind i det. Mvh Mark

Svar:
Hej Mark, 17 år,
Først og fremmest, så synes jeg det er super at du har så god føling med dig selv, at du ikke kaster dig ud i noget, du ikke har lyst til. Det plejer at være mit råd til alle der er i tvivl om hvor deres grænse går: Mærk efter hvad du selv har lyst til.
Hvad der kan blive bøvlet for dig, er at din kæreste føler sig klar. Jeg ved godt det kan føles underligt, men jeg tror I er nødt til at tage en snak om jeres grænser, behov og lyster. Og hvordan I kan være kærester og imødekomme alle disse behov og grænser.
Før I tager den samtale synes jeg du skal forberede dig selv lidt, mærk efter inden i hvorfor du har det som du har det, om det "bare" er fordi det ikke er dit behov, om du føler et pres fra omverden eller om der er noget helt andet der spiller ind.
Jeg håber det var svar nok, hvis du har brug for nogen at vende tanker med, så er vi lige her... også hvis noget helt andet dukker op.
Med Venlig Hilsen
-Sune