17 år med hormoner der springer, men ingen lyst til at dyrke sex. Hvorfor mon det?

brevkassespørgsmål

17 år med hormoner der springer, men ingen lyst til at dyrke sex. Hvorfor mon det?

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Hej Brevkasse, Jeg er 17 år og er gymnasieelev. Miljøet er præget af det frie, åbne, det alternative, sex i stor stil, religion såsom pinsebevægelsen, forvirring, plads til alle, guitarer, snakke om hash, hyggelige aftener med rødvin og snakke om alt mellem himmel og jord herunder døden, fremtiden og GUD. Jeg er ikke kristen eller tilhænger af andre religioner som nogle af mine venner er. Jeg HAR dyrket sex, faktisk i en småtidlig alder, men det er ikke noget, jeg har fortrudt, jeg har altid været moden af min alder, og har haft mig selv med i alt, hvad jeg har gjort (næsten). Jeg har bare et spørgsmål i hovedet, der går på, hvorfor jeg mon ingen trang, lyst eller tanke om sex med andre mennesker har, når jeg som teenager burde været præget en del af det. Jeg dyrkede sex før gymnasiet, i 9. klasse. men her ude har jeg slet ikke haft nogen særlig lyst. Jeg havde en kæreste fra 3.g, da jeg gik i 1.g og vi havde sex, men det var som om jeg ikke helt var tilstede og kunne give mig hen. Jeg har overvejet, om min manglende tanker, lyst og trang til sex skyldes, jeg måske føler, jeg har udforsket det, men blot har gjort det med "de forkerte" og nu bare venter til jeg engang om nogle år finder en kærlighed, der mærkes som kærlighed, som jeg vil dyrke det med. Hvad tror I det skyldes? Er det "normalt" som teenager?

Svar:

Hej med dig.

Først vil jeg gerne sige at du er en helt normal teenager. Det er ikke alle der har lige så meget lyst og trang til sex som andre. Grunden til at du ikke følte du kunne give dig hen i forhold til din ekskæreste, kan sagtens kan være fordi du ikke følte dig klar til sex. Det kan også skyldes at du har haft mange andre ting i hovedet på samme tid. Hvis man går med mange tanker i hovedet, kan det være svært at give sig hen i sex.

Som du selv skriver kan det også have noget gøre med, at du ikke har fundet den rigtige. For piger og kvinder betyder det meget hvordan man har det følelsesmæssigt, om man har lyst til sex eller ej. Så hvis du ikke føler du har det helt godt med ham du er sammen med, eller ikke har fundet den rette endnu, så er det helt naturligt at trangen til sex ikke er der.

Så grunden til at du ikke har så meget lyst til, kan skyldes at du er optaget af mange andre ting for tiden. Det virker også som om du har mange tanker om livet og fremtiden og det er også helt normalt som teenager, at være optaget af det. Jeg er også sikker på at du nok skal få lyst til sex igen, når du møder den rette.

De bedste hilsner Sine