16-årig kan ikke få sædafgang
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej med jer! Jeg har et problem som jeg ikke har delt med nogen som helst - også selvom jeg har gode forældre og de bedste venner. Jeg er 16 år og har aldrig haft sædafgang. Jeg kan godt lide at onanere, og gør det sådan set også jævnligt, men det er sådan, at det bare bliver ved rejsningen, og der intet sker efterfølgende. Det nager mig meget, da jeg rigtig gerne vil have en kæreste, men ikke rigtig tør at tage det skridt før jeg ligesom kommer videre med dette. Det har intet at gøre med, at jeg er sent i puberteten, da jeg har hårvækst de steder man "skal" og har udviklet stemmen m.m. - altså intet andet som jeg ikke burde have udviklet. Jeg har skrevet et par andre steder uden at få svar, så jeg håber virkelig, at I vil! Hilsner fra det syddanske.

Svar:
Hej med dig.
Jeg synes det er super, at du deler din hemmelighed med os, selvom du både har gode forældre og de bedste venner. Der er ikke noget unormalt i at du ikke har haft sædafgang endnu, trods du er ret udviklet med behåring, dybere stemme mm. Sæden udvikles i bitestiklerne vandre ned i "pungen"= testiklerne, når tid er. Der er ingen som kan svare på hvornår det er tid for din første sæd at blive tømt. Prøv at læg mærke til om du måske har udløsning i søvne. Dine underbukser er lidt våde når du vågner.
Hav tålmodighed, og du kan sagtens være sammen med en pige, uden du har sædafgang. En del af at være sammen er at kæle, nusse, kysse, røre, og lære hinandens krop at kende. At opbygge tillid, respekt og glæden ved at være sammen.
Så bare rolig, jeg tror helt sikkert der vil ske noget inden for det næste års tid. Det skal nok komme og bliv bare ved med at onanere, hvis du godt kan lide det.
Jeg håber du kan bruge mit svar. Du er velkommen til at skive igen.
Mange hilsner Mette.