14 år og ingen sperm :(

brevkassespørgsmål

14 år og ingen sperm :(

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej, Jeg er en dreng på 14 og går i 8. klasse. Jeg er begyndt at onanere, men problemet er at jeg ikke kan sperme :( Alle i min klasse siger de kan sperme, kan det passe eller kan nogen af dem lyve fordi det er pinligt? Mine spørgsmål: 1. Kan jeg ikke sperme fordi at jeg først lige er begyndt på at onanere, eller hvorfor? 2. Hvad kan jeg gøre for at kunne sperme i en tidligere alder (Måske se en anden kategori af porno)? 3. Er det underligt at jeg ikke ser porno med mænd, men ser piger der onanerer? Hilsen Anonym...

Svar:

Hej dreng, 14 år,

Det er nogle gode spørgsmål du har, og før jeg begynder på dem du har sat nummer på, tager jeg lige det første... Det kan være at alle drengene i din klasse kan sperme på nuværende tidspunkt, men jeg tror det ikke. Det kommer på forskellige tidpunkter i udviklingen, og i en klasse med 8-10 drenge burde der være et par stykker der er lidt bagude. Jeg tror bare det er pinligt at indrømme de ikke kan.

1) Man begynder at sperme, når kroppen har udviklet sig til at kunne skabe børn. Det sker for nogle i 12 års alderen og for andre først i 18-20 års alderen. Det betyder også at grunden til at du ikke kan, er at du er i starten af din udvikling til mand, og det er ikke det din krop har valgt at starte med. Det skal nok komme helt af sig selv og har intet med om du onanerer at gøre.

2) Du kan ikke gøre noget for at fremme kroppens udvikling. Det tager den tid det tager. Der er ingen porno eller andre "selvhjælpsmetoder" der kan gøre noget ved den proces.

3) Der er ikke noget underligt i at du kun ser porno med kvinder. Hver mand, sin smag. Det kan være du får lyst til at se andet senere, og så er det fint, det kan være du ikke gør, så er det også fint.

Jeg håber det var godt nok svar, ellers er du selvfølgelig velkommen til at skrive igen.

Med Venlig Hilsen

-Sune