14 ?
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej. Jeg har haft en "god ven/flirt" og vi har været kærester 2 gange (første gang et halvt år, anden gang startede i sep. Og vi kommer stadig sammen). Vi er begge ret fornuftige men også meget udviklede i vores tankegang. Jeg har givet ham handjob. Og han er klar til sex, men vil ikke presse mig og vi er OVERHOVED ikke gamle nok. Men er det okay at have sex når man er 14 ? Altså dét er jo kun et år¿ Helst svar hurtigt.

Svar:
Hej med dig
Det er godt du spørger, når du er i tvivl...og jeg vil gerne prøve at give dig et præcist svar, fordi der er et par ting jeg gerne vil skrive til dig.
Jeg er lidt i tvivl om hvor gammel du er, fordi du skriver at du er 12, men i teksten står der 14 år. Men i mit svar, går jeg ud fra at du er 12 år.
Nej, jeg synes ikke det er okay at have sex når man er 14 år. Loven siger 15 år og det er der en grund til. Det kan godt være du og din kæreste føler jer meget modne i jeres tankegang, men det gør de fleste børn på 12 eller 14 år. Og det er netop derfor er loven lavet, så man ikke kommer til at gøre noget som man kommer til at fortryde senere.
Derfor synes jeg I skal nyde at være kæreste, kysse og nusse sammen, og så glæde jer til I bliver 15 år, for så tror jeg også I er klar.
At give en fyr handjob er også sex, og derfor synes jeg det er for tidligt for dig, specielt hvis du er 12 år.
Venlig hilsen
Erroll