13 årig pige - er ornani og porno klamt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej jeg er 13 årig pige som er ret afhængig af porno og ved ikke helt hvorfor. Men det er lesbiskporno og jeg kunne aldrig drømme om selv at være lesbisk og have sex på den måde men jeg synes bare det intressant at kigge på nøgne damer der har sex. Da jeg var til en fest skulle vi snakke om alt muligt klamt om vores kroppe og menstration og ornani, og de spurgte om jeg havde menstration og om jeg havde ornaneret før. så sagde jeg nej, fordi jeg synes i starten det var ret klamt at ornanere.......... men så en dag da jeg så lesbisk porno så jeg en af damerne gøre det, og så prøvede jeg det også. jeg stak min finger helt ind i min skede, og jeg synes både et var klamt, men alligevel ubehageligt. Dagen efter følte jeg mig så ulækker, at jeg havde gjordt det, og som om at der pludselig ville ske noget med min krop. Pleese hjælp mig, ved ikke hvad jeeg skal gøre.. er det klamt at se porno som 13 årig, og enda være en pige? og er det klamt at stikke fingeren ind og at ornanere? Hilsen K.V

Svar:
Hej K.V
Tak for dit spørgsmål til Cyberhus.
Når man begynder at udforske sig selv er alting nyt. Man skal vænne sig til hvordan det føles at stikke en finger op i skeden. De første gange kan det godt føles anderledes og måske også lidt klamt (det er fedtet af safter, som naturligt dannes når man onanerer og har lyst, det er til for at nedsætte gnidningsmodstanden, så huden i skeden ikke revner). Man vænner sig til at det er dejligt og man finder stille og roligt ud af hvor man bedst kan lide at røre sig selv og hvordan. Måske er ordet klamt et udtryk man bruger når man er usikker på om andre også synes det er dejligt, men måske synes det er lidt flovt! Det er ihvertfald helt naturligt at onanere og at man synes det er dejligt.
Der er ikke noget unaturligt i at du ser pornofilm, heller ikke selv om du er 13 år. Det er blot vigtigt at du ved at pornofilm ikke har ret meget med virkeligheden at gøre. De der er med tjener penge på at lave filmene og det har intet med kærlighed at gøre. Måske kan du bedst lide at se pigeporno, fordi du kan se hvordan de gør og måske lære lidt hvordan man kan gøre. Jeg tror blot at det også er vigtigt at du bruger din fantasi og er nysgerrig på hvordan du selv fungerer og forholder dig til at det er normalt at udforske sin krop. Det er ikke klamt men en naturlig del af det at blive voksen.
Du kan prøve at tale med nogle af dine veninder i skolen eller fritidsklubben. Det er et godt emne at tale om, seksualitet, porno og onani.
Skriv igen hvis du har brug for det.
De bedste sommerhilsner Mette